Novinka Skull and Bones v rozboru Digital Foundry pohořelo

Skull and Bones v rozboru Digital Foundry pohořelo

Jan Urbančík

Jan Urbančík

10
Platformy Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC

V některých ohledech vypadá lépe i 10 let starý Black Flag.

Reklama

Po mnoha odkladech konečně vyšla pirátská hra Skull and Bones, kterou Ubisoft označuje za "AAAA". V recenzích obdržela nízké známky (v té naší to bylo 5/10), ale jak je na tom po technické stránce? Na to se již tradičně podívala redakce Digital Foundry, konkrétně Alex Battaglia. A nadšený rozhodně nebyl.

Začněme ale u pozitiv. Battaglia pochválil PC verzi, která má detailní nastavení a nemá žádný stuttering. Frame rate na všech konzolích je velmi stabilní, a to v obou režimech. Quality (30 FPS) je naprosto bez dropů, v Performance (60 FPS) nějaký propad nastat může, ale jen velmi výjimečně. Co se týče vizuálu, tak obloha a simulace vody je podle DF velice dobrá (byť odrazy ve vodě už ne, neboť spoléhají výhradně na SSR).

Performance režim vs. PC
Performance režim vs. PC

Tam ale v podstatě pozitiva končí. Jedním z největších problémů je kvalita obrazu na konzolích, kde je snad jeden z největších rozdílů mezi režimy, jaký jsme kdy viděli. Zatímco Quality na PS5/XSX nabízí nativní 4K, Performance režim hru interně renderuje v 720p a následně upscaluje na 1440p pomocí FSR 2. Upscaling ale způsobuje značný ghosting, aliasing a další artefakty, takže obraz nevypadá vůbec stabilně. Quality režim zase Battaglia nedoporučuje kvůli neresponzivnímu ovládání, které je zrovna u takovéto hry opravdu důležité.

Co se týče Xboxu Series S, tam máte na výběr Quality v nativním 1080p s 30 FPS, nebo Performance s 60 FPS, kde se obraz renderuje v 540p a následně upscaluje do 1080p pomocí FSR 2.

Problém s nízkými rozlišeními je také ten, že částice a efekty se renderují ve čtvrtinovém rozlišení, kvůli čemuž vypadají velmi rozpixelovaně. Battaglia dále kritizuje nepříliš povedené nasvícení, které spoléhá na staré technologie, a přestože titul nabízí i ray tracing, jde podle něj o jednu z nejhorších implementací, jež nepřináší skoro žádnou změnu oproti základnímu nastavení.

Dalším bodem kritiky byla animace obličejů, která ve Skull and Bones nevypadá dobře, a podle Battaglii je na tom lépe i 10 let starý Assassin's Creed IV: Black Flag. A velkým problémem jsou také textury. Zatímco některé objekty jsou v pořádku, jiné (i poměrně zásadní) mají velmi low-res textury, jež nikdy plně nenaskočí, ani na výkonném PC. Špatné je navíc i LOD a objekty či stíny doskakují, až když jste velmi blízko nich.

Celkově vzato má Skull and Bones spoustu problémů. PC verze je ještě solidní, ale na konzolích vám ani jeden z režimů nenabídne ideální zážitek. K tomu musíte připočíst všechny výše zmíněné nedostatky, které se vyskytují na všech platformách, a také řadu bugů. Po technické stránce tak od hry "AAAA kvalitu" nečekejte.

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama