Zpět na článek

Diskuze: Steam Machine od Valve odhalil cenu i termín uvedení

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Radek
Radek
Level 5 Level 5
Hlavní platforma: PlayStation
dnes 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako celoživotní konzolista od Ps1 až po PS5 Pro mě tohle zaujalo(láká). Nikdy jsem se nevrtal v PC HW takže tu nebudu dělat machra a spíše mě zajímá kvalita a dostupnost her. Četl jsem že stejně hry budou muset Steam M podporovat a když už bych si tam třeba vybral CP2077 tak v jaké kvalitě to pofrči o proti PS5 Pro. Chápu že to je stále "konzole" ala miniPC a nemůže to konkurovat velkým strojům ale pořád mi tam nesedí to že bych pořídil základní edici za 25k (bez jakého koli ovladače v balení) a hry tam sotva rozjedu v 60fps na Low. Jak říkám, nejsem v tomhle profík ale nějak mi ten poměr cena/výkon nesedí a to už bych si připlatil a pořídil PC. No jsem zvědav na různé testy her.

Melneor
Melneor
Level 49 Level 49
dnes 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Radek Výkon je na úrovni PS5. Pro někoho kdo není náročnej an vysoké rozlišení to bude úplně v pohodě a vydrží to nějakou dobu.

T800
T800
Level 36 Level 36
dnes 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor Ne, nemá to totiž ani ten výkon základní PS5. Ta je výkonnější.

DavidCZ3CH
DavidCZ3CH
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PC
dnes 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor Pro nenarocneho mozna, ale ne za tuhle cenu

bean
bean
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PC
dnes 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Radek Tak si nech PC postavit někým, kdo tomu rozumí. Tohle má špatnej poměr cena/výkon.

Melneor
Melneor
Level 49 Level 49
dnes 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zadarmo

MrN00b
MrN00b
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PlayStation
dnes 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako vzhledem k celkové situaci, jsem nějak čekal podobnou cenovku, ale prostě s ohledem na HW jaké to má, co to má být, bych se tomu za tuhle cenovku vyhnul. Obzvlášť když nová generace konzolí už klepe na dveře a i kdyby se pohybovala ve stejné cenové kategorii (i když myslím, že bude nižší) tak rozhodně bude lákavější po stránce HW. Tohle mi přijde skutečně jen pro Valve/Steam hardcore fanboye.

Melneor
Melneor
Level 49 Level 49
dnes 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrN00b Staví ae doat nových fabrik na paměti, ale cenové zlepšení bude až v roce 2027 a to asi v druhé polovině. Proto se ičekává, že nové konzole přijdou minimálné za rok.

siSINka_CZ
siSINka_CZ
Level 24 Level 24
dnes 11:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

By mě zajímalo, jestli se k tomu bude dát připojit klávesnice a myš. Aby to bylo funkční ve hrách.

bean
bean
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PC
dnes 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@siSINka_CZ Půjde, stejně jako k Decku. Je to prostě Linux PC.

Reklama
Docik
Docik
Level 30 Level 30
dnes 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

trochu jsem se modlil že nám jako launch titul představí HL3. Bylo mi jasný že se to nestane, ale asi jsem vážně trochu doufal. Jinak je otázka jak moc je cena velký přepal - uvidíme ale očekávám že kdyby nyní vycházel PS6 tak bude mít podobnou cenovku.
Sice by měl větší výkon podle mně, ale cenovku taky cca 1000 euro očekávám. A to to ještě budou dotovat. Bohužel teď je situace hodně špatná. Ale zase máme ai videa s kočičkama :D Nelze mít všechno

T800
T800
Level 36 Level 36
dnes 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty jo, masakr. Jako chápu, že není snadná situace, ale i tak. Ta cena je přepal, i když se to očekávalo. Trochu jsem doufal, že to udrží na max za 1000. Kdyby to mělo aspoň výkon jako PS5 Pro, tak by to bylo snesitelnější, ale ono to má výkon pod klasickou PS5. No bude to mít hodně těžké teda.

Hubert v hubertusu
Hubert v hubertusu
Level 33 Level 33
dnes 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejúspěšnějšího hardware od Valve - Steam decku - se za jeho existenci prodalo odhadem 4 miliony kusů. Valve čísla bohužel nezveřejňuje. Optimistické odhady se blíží k pěti milionům. Pro srovnání: Sony prodalo 15 až 16 milionů PS VITA a bylo to považováno za velký neúspěch. Takový, že to Sony na patnáct let odradilo od výroby nového handheldu. A naopak úspěšného herního zařízení - Nintenda Switch - se prodalo přes 150 milionů.

Nikdo rozumný tak nečeká, že Valve bude prodávat obrovská množství svých zařízení. Na to byla vždy příliš drahá a jen pro komunitu těch největších fanoušků.

kekenious
kekenious
Level 1 Level 1
dnes 04:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jdu s hlavou pod sekeru, pánové.

Jestli je tu někdo, kdo ukázal, že dokáže vyladit technologií/HW na max, aniž by ho zahořel, tak je to Valve.

Zároveň R5 5000 nemá podporu DDR5, takže to rozhodně nebude DDR4. A co se výkonu týče jedná se o Custom AMD architekturu ve spolupráci Valve/AMD, takže pokud Gabe nasadí svůj OS místo žravých widlí, tak je ve skutečnosti velká šance, že půjde o velmi slušný mini PC/Console, obzvlášť pokud pohrajou sdílení dram/gdram přes rychlou sdílenou sběrnici pro náročné a doplňkové operace.

Fakt bych se nebál, že to bude propadák.

PS: Jen škoda, že ten HL3 už nikdy neuvidíme...

Hubert v hubertusu
Hubert v hubertusu
Level 33 Level 33
dnes 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kekenious Bohužel sebelepší operační systém nevykompenzuje relativní výkonové nedostatky CPU a GPU. Je to primárně herní PC. Drtivou většinu času tam CPU a GPU bude trávit čas v jednom jediném běžícím procesu -- ve hře.

bean
bean
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PC
dnes 17:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kekenious Nevím proč sem pleteš R5 5000, když se dávno ví že je to Zen 4, takže je to DDR5. Žádná custom architektura to není, je to normální Zen 4 (a 4c) v kombinaci s RDNA3. Nazývají to semi-custom (semi tam dělá ten heavy lifting), protože to nekoupíš jako off the shelf komponentu. Taky nevím co sem pleteš nějakou sdílenou sběrnici, když je to dedikované GPU s vlastní VRAM. Nemá to s konzolovými APU nic společnýho. Já nevím jestli ti tyhle blbosti vychrlil ChatGPT nebo sis je někde přečetl, ale oficiální specifikace jsou venku několik měsíců a prakticky nic z toho, co jsi tu napsal není pravda. Navíc spolu s odhalením ceny padlo embargo, takže máme benchmarky a CPU je v lepším případě někde na úrovni 3700X a v tom horším (non gaming sustained load) je to spíš 2600X. Co se týče grafiky, tak ta je typicky o chlup lepší než RX 6600. Takže je to ve výsledku vlastně ještě horší než se může ze specifikací znát. Je to prostě low-end HW, co měl vyjít někdy 3 roky zpět.

smoula
smoula
Level 37 Level 37
dnes 00:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

konkurence cen alá apple

Reklama
BackPa
BackPa
Level 33 Level 33
včera 22:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cena je nesmysl a hodně to zabíjí jenom 8GB VRAM. To už teď je problém u dost nových her i na 1080p. Být tam 16GB VRAM, tak by si to tu cenu obhájilo lépe. Ale určitě se to i tak bude prodávat jak rohlíky.

_DAVE_
_DAVE_
Level 31 Level 31
dnes 08:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BackPa 8GB VRAM se naopak vrátilo na plný koule.. rtx5060, 9060xt.. Všechno levné kromě 3060 má 8GB. Vývojář s tím dávno počítá a ty s 8GB v lowendu počítej ješte roky. Hra na kterou to nestačí, no ubereš tam dvě šavličky z “MegaUltra” na prosté “High” - a jede to v klidu

carhrozny
carhrozny
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PC
včera 22:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už vidím priekupníkov ako všetky kusy vykúpia a nahodia ich za 2000 eur :D

Ale teraz vážne.Neviem si predstaviť kto okrem zberateľov,závislákov čo vyhodia peniaze lebo im to robí dobre a hlupákov čo si nevedia vypočítať čo sa im oplatí....može toto v súčasnej dobe kúpiť.

Ale keď už tu máme verziu bez ovládača,možno ak Valve predá málo kusov tak to skúsi bez RAM prípadne bez SSD :D

smoula
smoula
Level 37 Level 37
dnes 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@carhrozny tohle bude drahý i pro překupníky. Grafiku a procesor můžeš přeprodat, ale tohle ne. Už v základu je to mizerné a ani průměrný fanboy by si tohle nekoupil. Exkluzivita to neni, je to jen malý pc.

KEEN
KEEN
Level 40 Level 40
Hlavní platforma: PC
včera 21:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No podle těch komentářů tady se to nebude vůbec prodávat. Věřte nebo ne, ale bude to totálně sold out :) Mark my words guys :)

Snow 2
Snow 2
Level 48 Level 48
včera 22:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KEEN Je to možné, zvlášť pokud udělají kusově výrazně omezený release, což by mě u Valvu nepřekvapilo, ale zároveň je i skoro jisté, že cenovka odradí velké množství lidí, kteří o koupi uvažovali.
Asi nikdo nečekal, že to bude stát tolik jako steam deck, ale asi nikdo taky při ohlášení nečekal, že to bude skoro čtyřikrát vyšší cena než byla původní cenovka steam decku. Bohužel to ceny RAMek v posledním roce (a nejen jich) tak trochu zařízly :/

EDIT: Ještě možná zajímavé info, tak to že Valve údajně chtěl pro SM cenu někde v rozmezí kde se teď pohybuje nová cenovka Steam Decku (zdroj: LTT)

Mr.sugar
Mr.sugar
Level 42 Level 42
Hlavní platforma: PC
dnes 07:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KEEN Bude sold out, ale pokud mě paměť neklame, tak první várka je naskladněna na 75 tisících kusech. Vyprodat se to může, úspěch to ale asi nebude

bean
bean
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PC
dnes 17:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KEEN Bude to sold out. Ani na minutu o tom nepochybuju, ale to neznamená že ta cena není nesmysl.

KEEN
KEEN
Level 40 Level 40
Hlavní platforma: PC
dnes 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bean Ano, to souhlasím. Cena měla být podle Valve původně o dost nižší, bohužel to co se děje na poli HW jim překazilo dost plány. Oni to nechtějí dotovat. Vem si Steam Deck, ten se prodával ze začátku za velmi rozumnou cenu a teď je to nesmysl.

Reklama
Reklama