The Order: 1886 – historie, jak ji neznáme
Preview The Order: 1886 Článek The Order: 1886 – historie, jak ji neznáme

The Order: 1886 – historie, jak ji neznáme

Milan Votava

Milan Votava

74

Věděli jste, že v 7. století se na Zemi objevila zmutovaná rasa lidí, kteří terorizovali obyvatele Londýna? A že jim po krku šli rytíři krále Artuše? Ne? V The Order: 1886 je historie zkrátka trochu jiná.

Reklama

PS4 exkluzivita The Order: 1886 nám přinese poněkud odlišný výklad historie, než je ten, jaký známe. Zbystřet by tak nyní měl každý, kdo se v hodinách dějepisu raději věnoval hraní lodí, nebo drtil některou z přenosných konzolí, jelikož mu výklad paní dějepisářky přišel poněkud nezajímavý a nudný. Pokud jste postrádali v období průmyslové revoluce boj mezi rytíři a mutanty, jste zde na správném místě.

Mutanti v 7. století v ulicích Londýna?

Pro porozumění světa v The Order: 1886 se musíme podívat hluboko do minulosti. Příběh začíná již v 7. století, kdy se na zemi zrodila nová rasa lidí, jakýsi druh monster, mutantů, kteří vypadají jako pouliční směska člověka a zvířete. Lidé se začali těchto monster po právu bát a po vzoru hesla – dobrý mutant, mrtvý mutant, zrodila se válka. Umírání nevinných lidí nebralo konce a tak vznikl řád rytířů kulatého stolu. Řád, pověřený ochranou krále a bojem s mutanty.

Samotní rytíři nejsou obyčejní smrtelníci, díky speciální mystické tekutině oplývají dlouhověkostí a pozoruhodnými schopnostmi léčení. Rovněž se mohou pyšnit vymoženostmi, jež jim přinesla průmyslová revoluce, která se objevila v 19. století v Londýně. Díky těmto aspektům, se rozdíly mezi lidmi a monstry začaly vyrovnávat. Přeci jen je rozdíl, zda bojuje proti krvežíznivým mutantům s klackem v ruce, nebo mu zatápíte nově vynalezenou puškou, která vystřeluje elektrické výboje. Zbraně budou ostatně velkým zpestřením hry. Zapomeňte na obyčejné a okoukané pistolky, rytíři řádu disponují arzenálem, za který by se nestyděl snad ani komandér Shepard.

Průmyslová revoluce byla velkým mezníkem historie, avšak autorům z Ready at Dawn to nestačilo, a tak přidali s předstihem do tohoto období i vzducholodě, elektrické sítě či bezdrátové komunikátory. Pravdou však je, že vývojáři vše začleňují do hry s takovou vytříbeností, že vám jednoduše připadá, jako by tam všechny tyto věci měly být. Stejné tvrzení platí i o zbraních, tvořených z materiálů, které v té době již lidé znali, ačkoliv na něco podobné zřejmě ani nepomysleli.

Aby bylo představení příběhu a alternativní historie úplné, musíme také prozradit, že Londýn čelí kromě mutantů i hrozbě občanské války. Chudina totiž vyrazila do ulic a protestuje proti útlaku a sociálním rozdílům. Jsou ozbrojeni a nebojí se zaútočit ani na rytíře řádu, které vnímají jako součást útlaku a jako mocnářské nástroje bohatých. V tuto chvíli přijdou na řadu morální otázky, se kterými se také budeme muset vypořádat, a které ovlivní náš další postup a stejně tak i celý příběh hry.

Rytíři, elektrické pušky a mystická tekutina?

My, do příběhu zasáhneme až v 19. století, coby sir Galahad, jako jeden z rytířů řádu. Sir Galahad je již ostřílený bojovník, který díky dlouhověkosti svádí boje s monstry již přes sto let. V boji se po našem boku objeví ještě další tři rytíři – Marquis de Lafayette, Sir Percival a Lady Igraine. Sir Percival je nejstarší a nejzkušenější rytíř řádu, zatímco Marquis je prozatím pouze učeň. Co se týče Lady Igraine, jedná se o jedinou ženu v řádu. Tvůrci prozradili, že se zde rýsuje možnost jakéhosi romantického splynutí.

Po přečtení předešlého odstavce, vás jistě okamžitě napadla otázka kooperace, avšak o této možnosti prozatím nic nevíme. Jistě však víme to, že hra nebude obsahovat multiplayer, autoři se totiž chtějí naplno soustředit na singleplayer a přinést nám vybroušený zážitek ve stylu Uncharted, ačkoliv hra spíše připomíná Gears of War. I když jste se nyní možná trochu zalekli, ono přirovnání k akční řežbě Gears of War, je určeno především díky zvolené kameře (nad ramenem hlavní postavy) a krycímu systému.

Velký důraz je kladen na příběh a jakousi filmovost, která jednoznačně čiší z několika málo záběrů, které jsme již mohli ze hry vidět. Hra tak plynule přechází z 3rd person akce do filmové sekvence ve stylu Heavy Rain nebo Beyond: Two Souls, kdy musíte v přesný okamžik zmáčknout správné tlačítko gamepadu. Využití bude mít ve hře i touchpad, kterým se budeme dorozumívat s ostatními členy řádu, avšak nečekejte obyčejné tahy prstem. Komunikace bude totiž probíhat díky zprávám, odeslaným Morseovým kódem, pokud tak morseovku ještě neumíte, můžete prozatím trénovat.

Tomu se říká historie!

The Order: 1886 je ve vývoji již od roku 2009, kdy Ready at Dawn vytvořili engine pro PlayStation 4 a nutno podotknout, že veškerý obrazový materiál, který nám vývojáři již poskytli, vypadá více než dobře. Studio se nijak netají tím, že klade velký důraz na detaily, což potvrzuje i fakt, že kvůli vymodelování Londýna, nafotili v jeho ulicích na 38 000 fotografií. Stejně tak ohromuje tvrzení, že hlavní postavy budou mít přes 100 tisíc polygonů, avšak musíme podotknout, že hra poběží při uzamčených 30fps.

Prozatím se autoři pochlubili prezentací, kde předvedli souboj rytířů se členy povstání. Boj se odehrávalo v chudé čtvrti Whitechapel, a ze všech stran na hráče čišel neo-viktoriánsky ztvárněný Londýn. Na nadcházející výstavě E3 (v červnu), by se měli objevit první pořádné gameplay záběry, předvádějící, mimo jiné, zničitelné herní prostředí, takže se rozhodně máme na co těšit. Hra vypadá prozatím opravdu k světu, avšak otázkou zůstává, zda-li se bude i skvěle hrát, a zda to bude opravdu ta hra, kterou budou majitelům PS4 všichni závidět.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama