Multiplayer spin-off Controlu je v plné produkci, remaky Maxe Paynea budou brzy následovat
Alan Wake 2 Novinka Multiplayer spin-off Controlu je v plné produkci, remaky Maxe Paynea budou brzy následovat

Multiplayer spin-off Controlu je v plné produkci, remaky Maxe Paynea budou brzy následovat

Jan Urbančík

Jan Urbančík

1
Platformy Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Úspěšně pokračuje také vývoj Controlu 2.

Reklama

Kvůli poměrně výrazně odloženým finančním výsledkům za celý rok 2023 se stalo, že už měsíc poté tady máme další výsledky finské společnosti Remedy, a to konkrétně za první kvartál roku 2024, tedy leden až březen. Několik zajímavých informací se tu ale přece jenom najde.

Remedy nadále pracuje na podpoře pro survival horor Alan Wake 2, slibují tak další updaty a samozřejmě také oznámená DLC s názvy Night Springs a Lakehouse. V pokynech pro novináře při recenzování původně uváděli, že první rozšíření dorazí někdy ke konci jara, nyní ale CEO Remedy Tero Virtala ve videokonferenci uvedl, že o žádných datech mluvit nemůže. Vypadá to tak, že se nakonec dočkáme až později.

Kromě toho ve finském studiu stále vznikají 4 projekty. V nejpokročilejší fázi vývoje se nachází projekt s kódovým označením Condor (finální název nejspíš FBC: Firebreak), což je multiplayer spin-off Controlu. Ten na konci března přešel do plné produkce a nachází se tak v poslední velké fázi vývoje před vydáním. Zdá se, že právě Condor by mohl být ze všech 4 projektů vydán jako první, ale kdy se tak stane, zatím není jasné. Virtala každopádně v tiskové zprávě uvádí, že nedávné interní playtesty dopadly velmi pozitivně s tím, že herní smyčka je zábavná a Remedy do žánru přináší unikátní prvky.

Zdroj: Remedy
Zdroj: Remedy

Kromě spin-offu vzniká také plnohodnotné pokračování Controlu, které pomalu dokončuje proof-of-concept fázi vývoje, přičemž svět, herní mechaniky a vizuální cíle již byly prověřeny. Projekt by měl ještě v druhém kvartálu (tedy do konce června) vstoupit do fáze production-readiness, což je poslední krok před plnou produkcí.

K obou zmiňovaným projektům se váže fakt, že Remedy v únoru od společnosti 505 Games odkoupilo plná práva na značku Control a zatím ještě není jasné, jak s nimi naloží. Jako možnost se jeví nalezení nového partnera i self-publishing.

Třetím projektem jsou remaky prvního a druhého dílu Maxe Paynea, které bude vydávat Rockstar, jenž také vlastní práva na celou značku. Hra se momentálně nachází ve fázi production-readiness, ale ještě v druhém kvartálu má přejít do plné produkce. Projekt má podobný rozpočet jako Alan Wake 2.

Zdroj: Remedy
Zdroj: Remedy

Posledním titulem je projekt s kódovým označením Kestrel, který vzniká ve spolupráci s Tencentem a stále se nachází ve fázi konceptu. Původně projekt nesl název Vanguard a mělo jít o free-to-play titul, na konci loňského roku byl ale rebootován jako prémiová (byť stále multiplayer) hra, právě pod označením Kestrel. Za zmínku také stojí, že čínská společnost Tencent nedávno navýšila svůj podíl v Remedy z 5 % na 14,8 % akcií.

Nakonec ještě krátce k vedení Remedy, které se před pár dny lehce změnilo. COO Christophen Schmitz na konci května společnost opustí, přičemž Remedy zatím náhradu nehledá a úkony, které Schimtz vykonával, rozdělí mezi několik pozic. Kromě toho pak došlo k povýšení game directora Controlu a Controlu 2 Mikaela Kasurinena na pozici creative directora studia, čímž se tak dostal po bok slavného Sama Lakea.

Zdroj: Remedy
Zdroj: Remedy
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama