Pokud někdo dokáže převzít formulku z Mount and Blade a vylepšit ji, tedy posune soubojový systém zase o kus dál a zvládne do hry napasovat nějakou fungující diplomacii a politiku, správu sídla a podobně, tedy další činnosti kromě bitev, tak za mě paráda.
Expanse je rozhodně zajímavě vystavěné universum a koneckonců i samotné knihy hodně působí jako nějaké RPG dobrodružství, takže proč ne. Owlcat jsou ovšem vždy hodně ambiciózní a tak trochu megalomanští a tohle je něco úplně jiného, než dělali doposud - ale zase vše berou poctivě. Určitě jim fandím a projekt budu sledovat.
@ShelbyGT500
@ShelbyGT500 Rád bych tento názor sdílel, ale osobně bych průměrného člověka a tedy většinového konzumenta podobných zábav moc nepřeceňoval
@Geralt z Rivie
@Geralt z Rivie Přesně. V popkultuře to hodně rozšířily marvelovky. Je pravda, že už od DAII k tomu BioWare poměrně tíhlo a třeba v Andromedě to bylo taktéž hodně citelné, ale v DAV je to skutečně zarážející. Na youtube je teď plno srovnání dialogů v Origins a Veilguardu a je až k smíchu, jak snadno to patnáct let stará hra vyhrává na plné čáře. Před Veilguardem jsem hrál AC: Valhalla a doposud jsem si do Ubisoftu vždy rád rýpnul, co se týkalo jejich příběhů a postav, ale musím s tím asi přestat, protože postavy tam v porovnání s DAV zvládli mnohem důstojněji a zajímavěji. Během hraní jsem to tak ještě nevnímal, ale teď mě šokuje, že dnešní Ubisoft to vlastně umí líp než právě BioWare.
A to jsem na DA stále mírný. Nikdy jsem se nepovažoval vysloveně za fanouška (na rozdíl od ME), a tak mi zas tak nevadí (ač nad tím kroutím hlavou) jak volně a idealisticky si vyložili mnoho věcí z loru tohoto světa.
Škoda, že na to nedošlo, sice ošklivé, temné a smutné, ale taky nabádající k přemýšlení, rozkolem v tom, jak hráči vnímají svou současnou a svou dávnou postavu, snadno vedoucí k zajímavému a podnětnému příběhu. DAV mám zrovna rozehrané a podobné věci tam hrozně chybí, hra se vůbec nebere vážně (v některých chvílích skutečně přemítám, jestli je doopravdy tak divná anebo jestli sama sebe nevnímá spíš jako parodii podobných RPG) a i momenty, které by možná mohly být drsné a působivé, jsou potopeny trapnými hláškami a rádobyvtípky postav, podpořené podivným dabingem.
@Mixam
@Mixam Pravda, pak jsem si taky všiml. No, tak uvidíme. I tak trochu zvláštní, proč by dobrovolně podstupovala mutace vzhledem k jejím ostatním možnostem. Navíc zaklínači jsou vymírající druh a hry si pohrávaly s myšlenkou, že z nějakého nostalgického hlediska to asi může někoho zamrzet, ale je to tak vlastně pro všechny lepší, včetně samotných zaklínačů. Lambert je v tomto ohledu hodně dobře napsaný charakter a na tuto strunu se taky hodně hraje po bitvě o Kaer Morhen. Navíc při hře za poloboha Geralta to tak nevyzní, ale v herním světě jejich práci zastanou vojáci nebo mágové i bez toho, aby bylo nutné týrat a mutovat děti. A že by se zrovna Cirilla k tomuhle chtěla vracet?
Tak to koukám. Trailer jsem tak brzo nečekal. Ano, zaujalo, ale člověk se musí zase zklidnit, protože ta hra se nějak víc ukáže až za spoustu let. Ciri jako hrdinka - asi dobrý, je těžké nemít ji rád. Pro CDPR je to logická volba a zase je dobře, když občas se v záplavě her s tvorbou postavy objeví RPG s danou hrdinkou, pokud na tom příběh bude stavět a těžit z toho (ano, zrovna CDPR postavy umí tak jako tak a poradili si i s V z Cyberpunku, ale stejně). Celkově se jen trochu bojím, aby (ač se mi Ciri jako hrdinka spíš zamlouvá) nepůsobila hra trochu moc jako nastavovaná kaše jejího příběhu. Koneckonců ta holka zachránila svět před něčím, co vlastně vůbec nemělo být možné zastavit, co víc ještě může udělat? Ten konec, že si žije nějakou svoji idealizovanou verzi zaklínačského života v okolí Beauclair mi přišel vlastně fajn.****
Schopnosti, které v traileru užívá, působí tedy zvláštně - ano, určitě by se snadno naučila znamení, ale proč, když přece víme, že ona zvládne přirozeně používat mnohem mocnější magii. A že vypila kočku, to už je hodně zvláštní. Hra to určitě nějak vysvětlí, možná o část schopností přišla, možná po ní zase bude někdo pátrat a tak svá nejsilnější kouzla nebude používat... jen aby to taky nebylo něco, co je moc do očí bijící výtvor scénáristů, který vznikl zkrátka proto, že to herní mechanismy potřebovaly.
@AsuraCzech
Ten konec špatný doopravdy je, o tom žádná. Celkově k ME a ani ostatní moderní tvorbě BioWare moc neseděl (v DA nebo Kotoru se nehrálo na nějakou rádoby hlubokou filosofii, jako spíš na epičnost vyprávění okořeněnou nějakými morálně nejasnými rozhodnutími). Ale za sebe musím zopakovat, že příběhové problémy jsou v ME3 hlubší. Já měl třeba pocit, že vlastně neguje celou ME2 - seznámili jsme se s postavami, to ano, ale jinak? Shepard začíná v zase v Alianci, Normandy patří Alianci, Smrťáci jsou tady a Cerberus jsou zloduši. Kdyby člověk dvojku vynechal, tak hra v některých ohledech naváže lépe. Konec je jen taková korunka toho všeho. Při prvním hraní mi taky hrozně vadil, ale při druhém už jsem to vnímal takto celkově. Nedovedu si každopádně moc představit, že by tehdy BioWare, věhlasné studio proslulé svými příběhovými RPG, v té době s mnohem lepší reputací než dnes (před Andromedou a Anthem), přijalo za svou nějakou fanfikci z internetu. Každý, komu se líbila, mohl indoktrinační teorii věřit (a jen podotýkám, že mně se taky líbila, sám jsem tehdy fanouškovský konec napsal podle této teorie). Od toho takové počiny jsou, ale bylo by asi hloupé, aby se jimi herní studio řídilo. Abych to shrnul (protože dnes už se člověk nedostane moc často k diskuzi o ME3), je hra se skvělými momenty, ale celkově to bylo velké zklamání, které (alespoň pro mě) předznamenalo celkový úpadek BioWare jako mého oblíbeného studia (z nejlepších RPG šup do průměrných) a ME3 bylo poslední hrou, kterou jsem si předobjednal a jedinou, kterou jsem si koupil ve sběratelské edici.
Tak člověk zatím ví jen velký houby, ale asi bude bezpečnější krotit svá očekávání. Podle tady těch obličejů mi připadá jako tutovka, že seriál bude cílit na náctileté publikum. Snad se pletu.
@Abel Ramos
Přesně tak, většina tady plive, ale jestli věří, že je v právu, tak proč by to neudělal, že? A to říkám jako někdo, kdo knihy sice četl, ale třeba Cirillu v nich vůbec nemohl vystát a celkově vzato mám ty hry raději :-)
Klany, smrt postav a nástupnictví - tahle složka hry mě nadchla. Moc jsem si něco takového v Bannerlordu přál. Mnohokrát to bylo naznačeno, ale nyní je konečně potvrzeno. Early Access mě naopak moc nepotěšil. Doufal jsem, že když už je hra ve vývoji tak dlouho, tak se dočkáme plného vydání a ideálně, že už to nebude trvat moc dlouho. Což teď tak bohužel vůbec nevypadá.
@HappyLima
Opravdu? Já na Severní říše narážím poměrně často, většinou s Foltestem. Sám mám za Severní říše balíček s Henseltem, který docela ujde, ale zkrátka záleží vždy na situaci. Moc nefunguje proti Skellige, proti kterému raději stojím s balíčkem Scoiatel s Eithné. Nilfgaard doopravdy člověk potkává často, ale určitě také proto, že je to asi nejpestřejší frakce, co se týče herního stylu (sám od nich mám 4 různé balíčky)
Žádné překvapení - v tom smyslu, že tohle video jen potvrzuje, že tahle hra bude pořádná pecka. Ale stejně se pořád divím absenci pohledu ze třetí osoby, alespoň nějakého na úrovni her od Bethesdy, nepraktického pro boj, ale dobrého pro pokochání se novým vybavením herního hrdiny.
"datum vydání hry, na něž mnozí fanoušci čekají jako na smilování krále Harlause" Chtěl jsem se smát, ale to čekání na žně trvá už příliš dlouho, a já už na to nemám sílu.
@Ria Kon
Kdyby chtěli pokračovat v Adromedě, tak za mě rozhodně s Ryderkou. Docela jsem si ji oblíbil a byla by škoda ji úplně zahodit ve prospěch nové neznámé postavy. Mohlo by být zajímavé sledovat, jak se vyvíjí, zvyká si na svou velitelskou roli, získává na autoritě, vážnosti a... jak to tak říct - "důstojnějšího" chování s přibývajícími zkušenostmi s věkem. Ale raději bych se vrátil do naší galaxie, protože právě nový svět byl v posledním ME příšerně chatrný a nezajímavý - nudná humanoidní rasa a jejich ještě nudnější nepřátelé, nejvíce šokující "odhalení" o našich protivnících bylo průhledné sotva jste se na ně poprvé podívali, a navíc kopíruje jak starší ME, tak i DA. A loví se tam pozůstatky po Remnantech namísto pozůstatcích po Protheanech. Jako kdyby v BioWare nemohli už vymyslet nic nového (nebo na to byli líní). Zkrátka nás lákali na zcela novou galaxii, ale pak nám naservírovali něco velmi neoriginálního. Nejraději bych se vrátil do Mléčné dráhy do doby krátce po válce a hrál za někoho, kdo zbyl v Cerberusu (nebo nějakého jeho poskoka) a snaží se organizaci obnovit, zatímco ve zničené galaxii plné pozůstatky cenných reaperských technologií se rozehrává nová politicko-vojensko-vědecká hra, jejíž hlavní cenou je, kdo z poválečného chaosu vyjde jako ten nejsilnější a nastolí pro sebe nejvýhodnější řád. Lidstvo se určitě pokusí dostat se na vrchol poté, co ve válce sehrálo klíčovou roli, ale hrdí Turiané jim to jen tak nedovolí, Asarijky se pokusí obnovit to, co bylo před válkou, ale nikdo je neposlouchá, Salariané se naplno ponoří do zkoumání reaperských technologií a kdo ví co s ní vyvedou, Kvariané řeší problémy s osídlením svého světa a Krogané rozhodně nebudou chtít stát stranou, když se nyní sjednotili a rychle posilují. Nic takového BioWare určitě neudělá, už jen proto, že ve trojce zahodili příležitost udělat z Cerberu ne-tak-úplně-hodnou, ale zároveň nezbytnou složku obrany galaxie a místo toho z nich učinili obyčejné padouchy - paradoxně to mnohdy vypadalo, že Cerberus je váš hlavní nepřítel, nikoliv Smrťáci. No, to jsem se teda rozepsal...
Svět je to krásný, ale souboje vypadají velmi nudně. Možná je to tím, že mají zrovna ten "tank", a jiné obleky třeba nabídnou trochu dynamičtější souboje než jen zaparkovat → vytáhnout kulomet/dělo → stát a střílet. Že v BioWare zkouší něco nového v tomto stylu asi není překvapením, když DAI i nový ME měl takový tenhle jakoby "MMO styl", co se týče zpracování světa a plnění vedlejších úkolů a aktivit, ale (třeba se pletu) za sebe nevěřím, že jim to vyjde a že bude tato hra úspěšná. Je ale otázka, jestli se v takovém případě chytnou za nos a vrátí se k tomu, co umějí (jednoduché, ale epicky zpracované a podané příběhy, které člověka naprosto pohltí).
V traileru je spousta působivých momentek, ale musím říct, že celkově mě to úplně neodrovnalo. Atmosféra postrádá tu temnou ponurost a tajemnost onoho původního traileru, ale i podle tohohle lze jen těžko soudit, jak hra bude vlastně vypadat a jak se bude hrát. Každopádně jsem rád, že se věci kolem Cyberpunku daly do pohybu a těším se na další novinky.