Proč zde byl smazán komentář? Nepamatuji si uživatele, který ho napsal, nicméně tu byl.
A k tématu: Ačkoliv jsem nečekal od nového Hitmana divy, IO příjemně překvapilo. Počet misí se nemůže rovnat předchozím dílům, nicméně množství způsobů průchodu v takovém "pískovišti" to alespoň trochu vynahrazuje.
Moc často nekomentuji, ale tohle mi prostě nedalo. Nikdo si nevzpomíná na KnightShift? Docela vtipná "diablovka" s perfektním českým dabingem a hláškami. Ve své době bohužel nedoceněnou, hlavně kvůli východnímu původu. I dnes stojí za zahrání, ačkoliv spoustu lidí bohužel odrazuje obstarožní grafická stránka. V každém případě, škoda, další mrtvé studio.
Nebudu hodnotit kvalitu World of Warcraft, ani dalších her od Blizzardu Entertainment, ale jen bych to rád zhodnotil z finančního hlediska.
Za předpokladu, že se použije uvedené číslo 6 milionů platících hráčů (což je nižší hodnota) a dále vynásobí cenou měsíčního "předplatného", které při nejvýhodnější nabídce (podle battle. net) vychází na 12, 99 $ (~13 $) . Nakonec vynásobením počtem měsíců v roce (12) , vyjde přibližná částka, kterou hráči dohromady zaplatí. Tento rok.
Je to zhruba 936 000 000 $.
Pro srovnání, zaplatilo by to vývoj tří nejdražších her dohromady, které byly kdy vyrobeny. (podle [ odkaz ]
Samozřejmě, Blizzard má výdaje na provoz serverů, výplaty zaměstnancům a další skryté náklady, ale i tak jim z toho zůstane nezanedbatelná částka.
Je dobře, že Blizzard nevypustí ven hru, o které není přesvědčen, že je skvělá, ale stále to nutí k zamyšlení o tom, co vše by se za peníze, každý rok investované hráči do World of Warcraft dalo udělat.
Kdyby se zůstalo jen v herní branži, tak jsou okamžitě částky jako $18M u Psychonauts 2 (nezafinancováno) či cca $6M (? ) u Kindgdom Come směšné.
Přitom idea o financování méně úspěšných herních vývojářských kolegů není nemožná.
Ale přesvědčit o tom manažery, závislé na tabulkách zisku není snadné. Třeba v budoucnu.
Itr33: Souhlasím s tím, že hratelnost je na prvním místě. A některé hry si opravdu to hodnocení 10/10 zasloužily.
Z relativně blízké minulosti bych asi vybral TES: Morrowind, Thief (1999? ) , Deus Ex (2000) , HL (jednička) , AoE 2.
A k tomu bych se nebál přiřadit třeba i Battlefield 2 nebo CoD4: MW.
Ano, u všech těchto her se dají najít svoje chyby, ale rozhodně redefinovaly žánr a hry, které následovaly od nich "opisovaly" a v podstatě díky nim máme to, co dnes hrajeme.
Dalo by se v tom výčtu jít určitě více do historie (či jiné hry) a určitě by mnoho lidí s tím výběrem nesouhlasilo. (btw. CoD4 jsem vybral právě pro přinesení "filmového" pocitu do her a přenesení FPS blíže do současnosti. Dalo by se skoro říci, že by se jinak dnes hrály jen FPS z druhé světové...a pak je člověk rád za Wolfa )
Nechci nijak hanobit Redux, sice poskytuje perfektní prožitek z hraní, ale rozhodně nepřinesl žádnou revoluci, nějaký prvek, který změní (alespoň nějak) hry do budoucna a který ještě v žádné jiné hře nebyl.
PS: Je pravda, že výběr mých desítkových her může připadat dost pokrytecky, vzhledem k tomu, co píšu, ale hry jsem přestal takto hodnotit už dávno a nijak zvlášť jsem nad tím dříve se nezamyslel. Vlastně je nyní vhodná chvíle ho přizpůsobit. Díky.
PS2: Pokud někoho napadá další, podobná desítková hra, co změnila žánr, tak ať sem napíše. Rád si rozšířím obzor/potlačím sklerózu.
Hodnocení obecně může být velice ošidné. Ale IMHO perfektní "10/10" skóre by měly mít hry, které jsou po všech stránkách perfektní a revoluční, bez jakéhokoliv nedostatku. Hry s opravdu dlouhou hratelností, která neomrzí, není repetitivní, přináší prvky dříve neviděné.
Velice hezky měl popsáno hodnocení kdysi (cca 2005) časopis LEVEL
U 10/10 uváděl: "V souvislosti s novým systémem hodnocení, je možné v Levelu udělit desítku. Na toto hodnocení nejsou kladeny kritéria 'dokonalé hry', ale kritéria revoluční hry, která promluví do historie, redefinuje svůj žánr. Taková hra se může objevit jednou (i vícekrát) za rok, ale také se nemusí objevit třeba tři roky. Desítkové hodnocení bude probíráno celou redakcí a musí být přijato jednomyslně. "
Není pochyb, že je hra kvalitní a našla si spoustu fanoušků (i haterů) , kteří právě zde desítkové hodnocení probírají, a zcela jistě si tu devítku zaslouží.
Takže i v případě, že se Redux bere jako samostatná hra, není přelomová, jen v žánru FPS patří ke špičce.
Samozřejmě, 10/10 je hodnocení Cvrndy, jeho vlastní rozhodnutí, ale za mě 9/10. 👍
Tedy ty zmíněné checkpointy mě docela děsí , pokud jde jen o počet pozic savegame, tak je to v pořádku, v opačném případě to bude zvláštní, jelikož všechny předchozí díly stavěly na nelinearitě. V případě, že ty checkpointy znamenají cokolic jiného, tak ok. Poslední dobou kvůli spoilerům raději novinky o agentovi 47 moc nesleduji.
Skvělá recenze, ale určitě měl Cvrnda zmínit, že hlavní předností "Návnady" je tečka na radaru, která se objeví a klame soupeře. Bohužel i zmizel výběr skinů, takže teď jsou pro celý tým jednotný ( a některý vypadají docela vtipně, zvlášť CT s těmi "čepicemi") . Taky těch zbraní je tam víc, a některé zase zmizely (MP5 je škoda ) . A s tím Negevem je vážně šílenství střílet 🔫 , zvlášť na vzdálenost větší než malou (i když existují hráči, kteří s ním dokážou vystřílet půlku nepřátelského týmu - viděl jsem a zažil) . A o ty schody na Dustu dost hru ovlivní, během většiny kol, co jsem odehrál tam vždy chodila alespoň třetina týmu, a většinou tam byli i dřív než CT. Ale je to krok dopředu. A doufám, že si hardcore CSko zase vezme zpátky svůj podíl na MP poli od těch nedělních CoD hráčů.
Tak pokud to bude alespoň trochu komplexní (což zatím vypadá) a ten bojový režim se bude podobat nejnovějšímu JA (kde mě překvapivě bavil) , nemuselo by to být špatný. Hezká dobová hudba, jen se trochu bojím té grafiky v soubojích. Připadá mi možná až moc barevná a celkově dost nevhodná.
Je hezký, že se dělají i knihy podle her (už delší dobu ) , ale z vlastní zkušenosti, nejsou knihy z AC univerza moc zajímavý, je to v podstatě jenom převyprávěná celá hra. A dost nudně. 🙇
Tohle není Hitman 😲 , tohle mi mnohem více připomíná SC: Conviction, nebo prostě DE: HR, když jsem hrál stealth...ale rozhodně mi to nepřipomíná starý časy se H2: SA, H3: C a H4: BM 😠
Je to nádhera, nemám slov, ale rozhodně vypadá dost divně, když postava střelená kuší hodí salto dopředu, místo aby se potichu složila na zem...ale to jsou detaily. Možná že si i předobjednám sběratelku... 😂