Dojmy z hraní Tales of Arise
Preview Tales of Arise Článek Dojmy z hraní Tales of Arise

Dojmy z hraní Tales of Arise

Martin Zavřel

Martin Zavřel

3
Platformy PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Slavná sága se připravuje na důležitou změnu.

Reklama

Když se řekne "jedna z nejstarších a nejoblíbenějších JRPG sérií", většina hráčů si asi vybaví Final Fantasy nebo Dragon Quest. Tales série by je ale měla napadnout přinejmenším jako třetí, protože tahle (nenavazující) sága je s námi již od roku 1995, kdy vyšel první díl pro 16 bitové Super Nintendo. Zatím posledním dílem byla Tales of Berseria v roce 2017, ale na oslavu 25. výročí série se pro nás nyní chystá Tales of Arise, kterou sami tvůrci označují za "bod zlomu" (Turning point) pro celou sérii a slibují vylepšený zážitek oproti minulým hrám. Z toho, co jsem měl zatím možnost vidět, se tyto ambice projevují především ve větším důrazu na výpravu a také poněkud dospělejším designem postav, což teoreticky naznačuje také poněkud dospělejší příběh.

Tales of Arise je samostatným příběhem, který nijak nenavazuje na předchozí hry - v tomto ohledu je série podobná například Final Fantasy. Po 300 let vládla technologicky pokročilá země Rena nad středověkou zemí Dahna, díky její pokročilé technologii a magii. Dochází tak k plenění přírodních zdrojů Dahny, jejíž obyvatelé jsou zároveň zotročování a přicházejí o svoji důstojnost i svobodu. Hráč do příběhu vstoupí jako Alphen, muž se železnou maskou, pocházející z Dahny - a také jako Shionne, dívka z Reny, kterou ale její krajané pronásledují. Během E3 jsme dostali příležitost (přes hraní v cloudu) vyzkoušet na vlastní ovladač pasáž ze hry, která se odehrává v lokaci jménem Elde Menancia zhruba 10-20 hodin po začátku hry, když už jsou v partě všechny dostupné postavy.

Tales of Arise je samostatným příběhem.

První věc, která mne při hraní zaujala, byla výprava hry. Tales hry vždy vypadaly dobře, ale Arise působí detailněji a propracovaněji než minulé díly, ať už jde o prostředí kolem vás nebo vámi ovládané postavy. Vše je sice prohnáno stylizovaným grafickým filtrem (připomínajícím cell shading) ale nic to nemění na detailnosti a celkově silném dojmu. Šestice postav ve vaší družině je přitom na první pohled sympatická a jak jsem již zmínil, působí poněkud dospěleji (žádné roztomilé "dětské" postavičky), ačkoliv jsou samozřejmě všichni nepřirozeně krásní, jak se na japonské RPG sluší a patří - to se týká třeba i absurdně ozdobných kostýmů některých z nich, ačkoliv třeba postava bojovnice s kladivem a obřím štítem docela příjemně připomíná Crusader postavu z Diabla 3.

Šestice postav ve vaší družině je na první pohled sympatická.

Dobrý dojem udělal také bojový systém, který je rychlý i taktický a zároveň akce skvěle vypadá. Nepřátele vidíte v krajině před sebou, nekonají se žádné náhodné souboje. V aktivní partě můžete mít čtyři z vašich šesti postav, ale druhé dvě si můžete přivolávat na speciální "společné" útoky. Ovládat můžete kteroukoliv z postav. Jedním tlačítkem mlátíte do nepřátel (bijci zblízka, mágové zdálky), ale pod ostatními "face" tlačítky máte schovány "Artes" nebo speciální útoky vaší postavy. Pro ty musíte nabíjet "energii" běžnými útoky. V praxi se to ale děje velmi rychle, takže můžete klidně spamovat speciální útoky jako o život. Za určitých okolností (podle mých zkušeností je to zřejmě při oslabení protivníka na určitou hodnotu) pak můžete spustit Boost útok, což je velmi silný a efektní útok několika postav zároveň - můžete si vybrat, s jakými postavami ho spácháte, což ovlivňuje jeho vlastnosti (například Boost útok s Shionne srazí létající nepřátele na zem). Jak jsem napsal, je to rychlé, pestré, taktické a vizuálně působivé. Obtížnost si přitom můžete nastavit od příběhové až po těžkou, za kterou dostáváte víc zkušeností.

Hratelná ukázka, kterou jsme mohli vyzkoušet, byla nicméně velmi krátká. Vlastně jsme si prošli jen jednu lokaci v polích, spáchali pár bojů s náhodnými monstry a jedním bossem (kterému bylo potřeba cílit na postupně odkrývaná, oranžově zářící zranitelná místa). Trochu mne zamrzelo, že dialogy jsou nadabované jen částečně - vaše postavy samozřejmě mluví při klíčových filmečcích, ale v různých rozhovorech s NPC apod. většinou utrousí jen jedno slovo (zatímco jejich delší dialogy běží v textové podobě). S ohledem na citelně vylepšenou výpravu hry (běžící na Unreal Engine 4) mi to přišlo jako škoda, ale na druhou stranu je to relativně obvyklá věc u JRPG her. Nic to nemění na tom, že Tales of Arise na mě udělala dojem krásné hry se zábavnými souboji, která nabízí sympatické postavy a rád se do ní na podzim ponořím.

Tales of Arise vychází 10. září pro PC, PS4, PS5, X1 a XSX|S, objednat si ji můžete v Xzone.

Dojmy z hraní Tales of Arise
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama