Exkluzivní rozhovor s tvůrci Mafia remake
Speciály MAFIA: Definitive Edition Článek Exkluzivní rozhovor s tvůrci Mafia remake

Exkluzivní rozhovor s tvůrci Mafia remake

Kristýna Sulková

Kristýna Sulková

63
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Povedlo se nám vyzpovídat jednoho z klíčových autorů hry.

Reklama

Zing dostal příležitost vyzpovídat jednoho z klíčových tvůrců hry Mafia: Definitivní edice.

Na naše otázky odpovídal Alex Cox, Associate Game Director studia Hangar 13.

Exkluzivní rozhovor s tvůrci Mafia remake

Zing: Jak dlouho trval vývoj, kdy začal?

Alex Cox: Mafia DE byla ve vývoji něco málo přes dva roky. Začali jsme na ní pracovat v polovině roku 2018.

Zing: Motorky jsou bezva přídavkem do hry. Jaké bylo na nich pracovat a bylo to třeba složitější, než práce na autech?

Alex Cox: Motorky jsme chtěli přidat do engine Mafie dlouhou dobu, takže máme radost, že jsme to konečně mohli udělat. Hlavní otázkou bylo, jak dát hráči důvod, aby je chtěl řídit. Výhodou motorek je, že jsou snadněji manévrovatelné, nicméně ostré zatáčky mohou být problém a nenabízí žádnou ochranu při havárii. Chtěli jsme, aby pro hráče představovaly z hlediska hratelnosti validní volbu a pomohly třeba s řízením v některých akčních sekvencích. To specificky znamená, že například drží na vozovce o něco více, než v realitě a nevyhodí hráče ze sedadla, pokud prudce zatočí. Díky tomu umožní hráčům snadněji křižovat skrz dopravu a předvádět všechny ty bezva manévry, které si dovedou představit.

Exkluzivní rozhovor s tvůrci Mafia remake

Zing: Jak herci reagovali na proces a celkovou zkušenost s Motion Capture natáčením?

Alex Cox: Herci byli nadšení z příležitosti to vyzkoušet, pro většinu z nich to byla první herní role a první zkušenost s Motion Capture (natáčení pomocí obleků a kamer, snímajících pohyb pro převod do počítačové animace, pozn. redakce). Samozřejmě to všem chvilku trvalo, než si zvykli na obleky a virtuální kulisy, ale nakonec všichni herci dodali skvělé výkony. Většina natáčení se odehrála v Kalifornii, ale naše testovací natáčení (pro misi "Výlet do přírody") proběhlo v Brně. Naši tři hlavní herci Andrew Bongiorno (Tommy), Jeremy Luke (Paulie) a Don DiPetta (Sam) strávili příjemné dva týdny v Česku, kde předstírali boj o život na zablácené farmě v bouřce.

Exkluzivní rozhovor s tvůrci Mafia remake

Zing: Hudba Jesse Harlina pro hru je úžasná, ale můžete trochu rozebrat její využití napříč hrou?

Alex Cox: Jesse Harlin odvedl fantastickou práci s novou orchestrální hudbou a novy soundtrack pro Mafii byl přijat velmi kladně. Záměrem bylo rozšířit soundtrack původní Mafie, který byl docela omezený, kromě ústřední skladby, přebíráním inspirace z klasických zločineckých filmů. Jedním ze zásadních rozdílů při tvorbě hudby pro Mafii DE bylo, že místo statických skladeb je většina hudby rozdělena na krátké segmenty ("stems"). Náš audio tým pak mohl tyto části znovu skládat dohromady a vytvořit tak mnoho odlišných variant napříč hrou, včetně přidávání dynamiku hudbě během hratelnosti aby stoupala a klesala její intenzita podle akce na obrazovce.

Zing: Můžete prozradit, jak moc byly české pobočky studia Hangar 13 zapojeny do procesu české lokalizace hry?

Alex Cox: Brněnský tým byl velmi zapojen do procesu české lokalizace od začátku do konce. To je poměrně nezvyklé, jelikož naše lokalizační práce jsou většinou řízeny partnerskými agenturami, ale s ohledem na odkaz původní hry a jak moc každému českému vývojáři záleželo na obsazení a hereckých výkonech, dávalo prostě smysl zapojit do toho tým napřímo.

Zing: Přemýšleli jste nad nějakým alternativním závěrem příběhu nebo tohle byl prostě vždycky ten jediný možný konec Tommyho cesty?

Alex Cox: Upřímně ne, sice jsme provedli pár změn na určitých místech abychom trochu osvěžili a rozšířili příběh, ale o změně konce jsme nikdy ani nediskutovali. Celý příběh je vybudován vstříc těm silným závěrečným scénám a tak žádná změna nebyla potřeba. Udělali jsme nějaká vylepšení prezentace epilogu, umožňující hráčům vidět některé následky Tommyho rozhodnutí a pokládajících větší důraz na jeho rodinu. Téma jeho opravdové rodiny pro nás bylo obzvláště důležité, jakožto vyvrcholení naší celkové snahy udělat Tommyho motivaci trochu lidštější. Otočí se proti jeho mafiánské rodině aby ochránil jedinou věc, která je pro něj důležitější - jeho vlastní manželku a děti. Tohle je jedno z těch míst, která jsme v remake trochu rozšířili, například věnováním většího prostoru Tommyho ženě, Sáře.

Exkluzivní rozhovor s tvůrci Mafia remake

Zing: Jak moc se zlepšil engine hry od Mafie 3? Můžete se podělit o nějaké zajímavé příklady z jeho vylepšování?

Alex Cox: Většina naší technologie je podobná Mafii 3, přičemž největší vylepšení představuje implementace nového systému pro globální nasvětlování a odrazy. Zjednodušeně řečeno to znamená, že nasvícení v Mafii DE realističtěji simuluje vlastnosti opravdového světla, obzvláště pokud jde o odrážení světla od různých povrchů (takže například rudé světlo svítící na stěnu se od ní odráží červeně na další povrchy). tato nová technologie poskytla všemu nasvícení ve hře masivní vizuální upgrade a umožnila našim grafikům vytvořit různorodější a výraznější efekty počasí. Tohle vylepšení také umožnilo našemu grafickému týmu pracovat se světly v reálném čase přímo v editoru (což v minulosti nebylo možné) a to jim pomohlo vytvořit hezčí scény rychleji.

Exkluzivní rozhovor s tvůrci Mafia remake

Zing: Jaký je přesně původ těch tajemných lišek ve hře?

Alex Cox: Nebyly by tajemné, kdybych vám to prozradil, že?

Zing: Jak moc nervózní jste byli ohledně rozšiřování původního příběhu?

Alex Cox: Vrátit se k příběhu, který byl tak milovaný, bylo samozřejmě poněkud děsivé. Sám jsem byl zklamán remaky mých oblíbených filmů, seriálů a her, takže vím, jaký to je pocit, když to noví autoři prostě nepochopili. Rozhodně jsem nechtěl, aby tento remake trpěl tímto problémem a byla to myslím jediná věc, které jsem se já osobně bál. Celý tým prokázal velkou zdrženlivost kdykoliv došlo na změny. Hlídali jsme svoje ego a zůstali jsme soustředění na náš cíl re-interpretovat Mafii, aby si ji mohlo užít nové publikum. To znamenalo zachovat co dělalo originál speciálním ale také nekompromitovat spisovatelské kvality a být připraveni udělat změny pro podporu aktualizované hratelnosti. Ne každý bude souhlasit se změnami, které jsme udělali, ale nesouhlas je normální. Jako vývojáři se nemůžeme bát toho, co řeknou kritici, protože pak bychom nikdy nic nevytvořili. Snažili jsme se ze všech sil najít tu správnou rovnováhu mezi zachováním a osvěžením originálu. Ale nejdůležitější podle mne je, že jsme k remaku přistoupili s respektem vůči příběhu Daniela Vávry a pocitům fanoušků Mafie. Hra se dočkala velmi pozitivního přijetí od fanouškovské komunity, takže doufám, že jsme na této frontě uspěli.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama