Zpět na článek

Diskuze: Podle vydavatele Baldur's Gate 3 by měly být všechny hry dražší

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Sephiroth
Sephiroth
Level 32 Level 32
Hlavní platforma: PC
4. 9. 2024 02:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

IDONTTHINKSO, hry uz zdrazily - DLC, gamepassy, microtransakce, ingame shopy, kosmeticke predmety atd - mit kompletni hru je dnes cim dal drazsi.

Jenda Košík
Jenda Košík
Level 28 Level 28
2. 9. 2024 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ať jsou dražší, ale taky ať jsou lepší a funkční hned při vydání. Nebudu dávat 70 euro za polofunkční paskvil a pak doufat, že vývojáři budou tak ochotní a hru dokončí. NASRAT!

MrN00b
MrN00b
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PlayStation
2. 9. 2024 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hráči prostě mají dva silné argumentů, proč podobné výlevy snadno takzvaně setřít ze stolu.

Zaprvé, hráču stále přibývá, už to není zábava jen pro pár "nerdů" jako za mého mládí ale běžná kratochvíle a hobby, dnes se dobré hry prodávají po milionech ne v tisících. proto se i inveszují nesmyslné částky do propagace.

Zadruhé, DLC s passy, mikrotransakce, se staly naprostým stadartem, pamatuji si jak při vydání Oblivionu nejeden hráč kroutil hlavou co to Bethesda vivádí, když vydali brnění atd. asi za 2-3 dollary, místo aby to bylo rovnou součástí expanze :D Pak většina studii začala tyhle kroky obhajovat, že je to odpověď na stagnaci ceny na 60usd.

Takže ve své podstatě chápu, že vývoj je nákladnější a časově náročnější, jenže za pár let by se to řešilo znovu a pak znovu, kdy by se cena her mohla vyšplhat v základu až 100 usd a dálších 120usd za další obsah, ono by možná spíš chtělo změnit taktiku a ne vyvíjet a dělat jen hry s více a více Ačky v týmech se stovkami až tisíci zaměstnanců, ale i se věnovat "menším" projektům, zatimco jeden tým dělá ten AAAA, který by si třeba tu vyšší cenu obhájil. Stejně jako pokud budou stále víc a víc tlačit k hyperrealistické grafice, náklady porostou jen dál, chce to prostě celkově změnit přístup a možná v tomhle se trochu inspirovat Nintedem, ubrat od drahého pozlátka, myslím že už minulá generace měla dostetečnou vizuální kvalitu, kterou by kolikrát stačilo vytříbit nějakou vlastní stylizací.

carhrozny
carhrozny
Level 42 Level 42
Hlavní platforma: PC
2. 9. 2024 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problém ale je,že my nekupujeme hry ale len licencie.Keby som kúpil hru tak mi zostane navždy.A licencia?Študio sa rozhodne hru vypnúť a všetci prídeme o licenciu a tým pádom aj o hru.A aj o peniaze.

Ďalšia vec....mikrotransakcie.Tu je ešte vačší problém.Tu si totiž nekupujete licenciu na skin alebo nejakú vec ale rovno si kúpite "vec".Ale ak hru vypnú vy o tie "veci"čo ste si kúpili prídete,čo už mi fér nepripadá.

Takže ak chce zdražovať hry tak najprv nech nám ich dajú aby sme ich mohli hrať hocikedy.Licenciu možem kúpiť naozaj za hocijakú cenu.

Gut1
Gut1
Level 22 Level 22
1. 9. 2024 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak za star wars bych se klepal dát i 40 euro .. Ta hra je katastrofa.
Star wars bez lightsaberů.
AI nefunguje.
Civilisti jsou jen kulisy, do kterých když nabouráte tak se zaseknou.
Příběh shit, animace shit, emoce postav shit. Atmosféra shit.

Je to celý taková velká kulisa, kde běháte s blasterem a nebo zabijíte potichu.
A do toho hopsáte a přelejzáte. Pořád dokola.

Tomu se dnes říká AAA hra :D:D:D ...a ještě za to chtěj tolik peněz :D:D:D

Za Baldurs Gate 3 bych dal klidně i 3000 Kč protože vim, že se to dá hrát pořád ...klidně i 500 hodin.
To samé bych dal i za GTA VI...

Ale za Ubishit Srát Raws ???? Ani hovínko ...ať zbankrotujou, když už neumí dělat hry.

svina
svina
Level 42 Level 42
31. 8. 2024 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hry už dávno zdražily. Skrz dlc. Konec diskuze.

Strec
Strec
Level 26 Level 26
31. 8. 2024 22:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@svina @svina Jeden ze způsobů zdražení a další se vymýšlejí.

James Faith
James Faith
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PC
31. 8. 2024 22:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@svina @svina Placená DLC jsou tady už od roku 1997 (ne, nemluvím o datadiscích), a lidé se pořád chovají, jako by šlo o nějakou novotu na vysávání peněz.

svina
svina
Level 42 Level 42
1. 9. 2024 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@James Faith @James Faith Jj, takový season pass co stojí jako základní hra byla tehdy úplně bežná. Tak určitě. Příště něco k tématu.

Strec
Strec
Level 26 Level 26
31. 8. 2024 16:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Příjde mi zvláštní, jak někteří zmiňují zrovna 20 let téměř neměnnou nebo neznatelně navýšenou cenu her.

Před 20 lety jsme začal a hry byli běžně pod 1000,-. Když hra stála kolem 1200,-, tak šlo o nějakou menší speciální edici a za 1500-1999,- šlo o celkem slušnou sběratelku. Během těch 20 let se ty ceny posunuli k 1500,- za normální hru a 2000-3000 za sběratelku nebo edici se season passem. A teď jsme ve fázy, kdy si běžná hra (která má fancy označení AAAA) stojí kolem 2000,- a ještě plno edic kolem. Což různé edice byli i dříve, ale poslední roky pokud hra nemá alespoň 3 a více edic, tak to není opravdu velká hra.

Takže nejsem názoru, že hry jsou 20 let skoro stejně drahé a zaslouží zdražit. Zdražují se pořád, možná pro někoho (herní studia) pomalu a málo, ale pokud mám koupit hru za 2000,- a víc, tak si pak i pořádně vybírám. Ve výsledku nudná nebo ne tak zábavná hra, strašnej technickej stav, plno edic, že i drahá hra je vlastně v poměru s dražší edici "levná", ale nekompletní... eee, tak to asi počkám na slevu a nakonec ani ve slevě už nekoupím, protože jiných her je furt plno a vždy se najde lepší. Pokud chtějí zdražovat, tak tomu musí odpovídat hra samotná a celkově přístup. Souhlasím, že edic je mnoho a je to uměle nadsazená cena a právě díky tomu už ty hry tak nekupuju. Je to předraženy v poměru k obsahu, pokud chci kompletní edici. A většinou, ta hra za tolik nestojí ani o samotě (slevy po měsící a recenze jsou pořádným důkazem). Raději jednu pořádnou edici a sběratelku, třeba i s přepálenou cenou... ale pokud je hra a sběratelka kvalitní, tak se to zaplatí.

A kvalita a technické nedostatky tu byli i před 20 lety úměrně ke své době. Říkat, že teď jsou hry hezčí, větší, lepší a proto musí být dražší je trochu nefér, když to stejné se říkalo před deseti lety, když to byl vrchol té doby. A chyby tu jsou pořád, kvalitní a nekvalitní hry taky a cena je už, právě těch 20 let, jinde.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
31. 8. 2024 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Strec @Strec na český ceny nemůžeš koukat, před 20 lety jsme stále ještě byli rozvojový trh a dolar byl o třetinu levnější.
v USA se cena her téměř nehla, například první zelda se v roce 1986 prodávala za $49.99, kde seš za těch 40 let s inflací dneska?

Strec
Strec
Level 26 Level 26
31. 8. 2024 20:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Ying Zde je řeč o před 20 lety od teď (cca okolo 2004). Dobře od 86 se to za 20 let moc nepohlo. A trh u nás a západem byl hodně rozdílnej, to je zase jiný téma na povídaní. Ale já se bavil pouze několikrát zmíněných 20ti letech zpět. Polemizovat by se teď dalo ještě nad cenou USD/EUR, kdy cena je 60... ale jiná hodnota. Ale i to je už jiné téma.

A pokud si všímáš, tak inflace se většinou výrazněji promítá do věcí, ktery člověk "musí" kupovat, tam není cesty moc šetřit. Zábavní/herní průmysl by měl se dražováním opatrně. Je to už druhá kolej kam by měli jít, u finančně gramotných lidí, peníze které mají navíc. Kdežto do bydlení, živobytí všeobecně prostě lidi i přes nelibost zdražování musí ty peníze rvát. U her je to cesta volby a peněz, ktery si mohu dovolit utratit. Ale to je moc ekonomiky a sociálních věd na mě.

Pointa byla, že výrok, že za POSLEDNÍCH 20 let se ceny nemění je hloupost. Mění se jak ceny, tak struktura her. Teď je hra, větší DLC, dlcčka, lootboxy, skiny... a na všem nad rámec základní hry se platí cena, která obsahem nemá takovou hodnotu. A to jsou další mince do kasičky za málo muziky. Takže ve výsledku může být hra i mnohonásobně dražší než před lety. Přeci jen v malích částkách ty peníze mizí rychleji a nenápadněji, ale ve výsledku to pak může být slušná palba na skinech a dlc.

vtap
vtap
Level 30 Level 30
1. 9. 2024 06:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Strec @Strec ne - her je hodně. není důvod zdražovat. her vychází tisíce a v té konkurenci prostě buď uspěješ nebo končíš., cena je nejvyšší pravda na světě a je přesně tam kde má být.

Ristan
Ristan
Level 35 Level 35
31. 8. 2024 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No zrovna Swen z Larianu říkal, že dobré hry s rozumným rozpočtem se prodají vždycky. Takže kde je problém, že rozpočty se nafukují? Hry dnes kupuje daleko více lidí po celém světě než před 20 lety. Velké korporace se jeden den rádi chlubí prodejem, a druhý den řeknou, že mají málo. Teď zaplavila internet reklama na SW Outlaws, která stála snad víc než vývoj samotné hry. Tohle mají lidi platit tou vyšší cenovkou?

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
31. 8. 2024 19:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ristan @Ristan To je taky věc. Nepříjde mi, že je důležité dát na marketing tolik co na vývoj hry. Nepotřebuješ mít billboardy nebo reklamy v televizi či na YT. Elden Ring měl reklamu jako takovou vcelku slabou. Ani u Wukong jsem si nevšiml velkého marketingu a jak se prodávají. Když je hra dobrá, hráči se o ní prostě dozví a pošlou si to mezi sebou.

Ristan
Ristan
Level 35 Level 35
1. 9. 2024 00:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie @Geralt z Rivie No právě. Jenomže korporáty nespoléhají na to, že lidi si to najdou. A jejich markeťáci nikdy neřeknou, že to jde i jinak. Přece to mají jako dobře placený job. :-)

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 27 Level 27
31. 8. 2024 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kategoricky VŠECHNY? I free to play? ...

Melneor
Melneor
Level 46 Level 46
31. 8. 2024 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

BG3 bylo za 60 éček zadarmo, ale plošně je to blbost. Dle mě další hra od Larianu už bude určitě za 70 a já jí rád zaplatím, stejně jako za pár dalších her. Je jasné že doba kdy hry začali stát 60 éček je už dávno pryč a inflace je daleko vyšší.

A jelikož si kupuji vždy jen pár her za rok tak mě větší cena her ani vadit nebude, pokuď půjde o kvalitní tituly.

ryba rybar
ryba rybar
Level 22 Level 22
31. 8. 2024 12:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U hry jako bg3 klidne, ale u ostatnich aaaaa hitu ani za desetinu...

Phil Spencer
Phil Spencer
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: Xbox
31. 8. 2024 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Předplatitelé gamepassu se bát nemusí 😎

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
31. 8. 2024 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naivní si myslet, že při zdražení her tyhle hloupé edice zmizí. Pro vydavatele tohle jsou ty nejsnažší peníze vůbec. A vždyť už ke zdražení došlo. Outlaws stojí v základu 70 euro. A co dostaneme ke 130 eurové edici kromě Season Passu? Exkluzivní misi s Jabbou a 3 dny hraní dřív. A zrovna tady uvedl pan vydavatel špatný příklad, Ubisoft si nezaslouží ani těch 60 euro, za mě určitě ne. Za poslední roky co se týče AAA scény, naprosto neoriginální a v mnoha ohledech horší zpracování. Jak je možný, že 8 let starý Assassin má lepší lips sync než Outlaws? Nebo proč ten samý díl AC má lepší a osobitější parkour než nové díly? Proč v těch jejich AAAA her postava neumí plavat?? Pozlátka ve formě velkých a na oko hezkých světů fakt nestačí. Jak tu už padlo, příjde mi, že lidi v recenzích neznají nižší číslo než 6. Pochopím, když to dostane od fanouška Star Wars 7/10, ale 9 nebo 10 bodů už je mimo mé chápání protože výše zmíněné problémy jako animace obličejů, kvalita efektů nebo i zastaralé omezení jako plavání by neměli být subjektivní a mělo by se na to upozornit a srazit ten bod dolů.

Zrzek
Zrzek
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PC
31. 8. 2024 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie @Geralt z Rivie Tady to jde jasně vidět, vtipné že říkali kvůli nové technologii grafice bla bla budou stát hry 70-80€ přitom Ubisoft předvádí jenom downgrade nic jiného. Jejich poslední hry jsou jen obří svět a pěkná grafika za až 120€...

Za mě opravdu nejhorší studio, mají skvělé hry které maji velký potencial a oni je každým rokem dokážou udělat horší.

https://www.youtube.com/watch?v=KKBgyv4clug

vtap
vtap
Level 30 Level 30
31. 8. 2024 09:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

absolutně ne - kdyby her vycházela desetina bylo by to v pohodě. a žebrák co prodává larianu debilní tahovku je z diskuse předem vyřazen

rronaldr
rronaldr
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
31. 8. 2024 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rozhodně ne. U toho ubishitu je ta cena strasnej prepal a realne by hra mela stat tak 40 eur. Ten technickej stav je hroznej, animace obliceju, jak z PS2 ery a AI nepratel je na pomezi lobotomie. To od studia, ktery vytvorilo prvni AAAA hru, kterou za chvili museli dat zadarmo k vyzkouseni, aby si to nekdo vubec zahral.

Ta cena musi zustat, dokud nezacnou recenzenti hodnotit ferove (pouzijou i cislovky 1-6) a nebude moznost si tu hru vyzkouset v podobe nejakyho dema. V dnesni dobe je snad kazda druha hra bud woke brak nebo totalne nedodelana, za coz by mela debata o cene smerovat spis opacnym smerem.

kufač
kufač
Level 42 Level 42
31. 8. 2024 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rronaldr @rronaldr No ale teď je otázka, jestli ty hry náhodou nevycházejí nedodělané a ve špatném technickém stavu právě proto, že cenovka už dávno neodpovídá výrobním nákladům? Ono přece nedává úplně smysl, že se za posledních 20 let cena her téměř nepohnula. A pokud někdo bude rozporovat technologický posun, který hry za tu dobu ušly, tak minimálně vzhledem k inflaci měly hry v základu stát 80 €/$ už dávno. Já vím, že se nikomu nechce za hry platit víc, ale proto musíme v dnešním herním světě snášet hromady nesmyslných DLC, tlaky na live service model, nekonečná pokračování zavedených značek a s tím spojené kupy zbytečných remaků a remasterů.

rronaldr
rronaldr
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
31. 8. 2024 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kufač @kufač Tady si myslím, že nemáš pravdu. Záleží jen, co chtěj lidi. Přináší ti nové hry větší zábavu nebo užitek než hry dříve? Přijde ti, že jde o kvalitnější produkt než dříve? Pokud jo, tak by cenovku mít větší měli a určitě jsem pro, aby hry typu W3, RDR2 měli i větší cenovku.

Shady 93
Shady 93
Level 29 Level 29
31. 8. 2024 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kufač @kufač Jojo a ten chtíč vyždímat hráče až na krev s XY DLC, live serviců apod určitě zmizí když se cena zvedne 😂 Naopak toho bude ještě víc protože někdo si řekne "hele oni to pořád kupujou i po zdražení, tak to určitě koupí ještě season pass, víc dlc apod 😂 Korpo je neukojitelný, to si uvědom. Tohle lobování za zdražení fakt nechápu

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
31. 8. 2024 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kufač @kufač Ne všechny vycházejí nedodělané, s tunou DLC, zvýšenou cenovkou a normálně se jim daří. Někteří vydávají i DLC, které vydá na 20+ hodin dobrého obsahu s cenou za 40 euro, tedy méně než klasických 60 euro a daří se jim taky. Jestli cenovka 60 euro odpovídá dnešním nákladům? Nebudu se tvářit, že vím jestli ano či ne, ale herní průmysl a jeho poptávka s každým rokem rostou a rostou. Tehdy byly hry pro nerdy, teď jsou v podstatě takový mainstream. Prodávají se za stejnou cenu, ale mnohem více lidem, což může podstatou část vývoje pokrýt. A když vezmu v potaz ty malé DLC a kraviny k tomu, které se naceňují za nesmysl, tím si to podle taky dost vykompenzují protože se to kupuje, bohužel. A nevěřím, že by tohle zmizelo, i kdyby cena za klasickou verzi byla za 80 euro. A dále, ta délka vývoje a rostoucí náklady s tím, za to si můžou některá studia sama. Oni se častokrát rozhodnout jít do otevřeného světa, naplnit ho otazníkama a často generickými úkoly. Takový obsah mě nebaví a to je to hlavní. Aby mě hra bavila, ne abych u ní strávil co nejvíc času a nudil se u toho. Ať udělají lineární hru na 10-15 hodin a pokud bude celou dobu bavit, tak klidně těch 70 euro dám.

kufač
kufač
Level 42 Level 42
31. 8. 2024 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kufač @Shady 93 Chtíč vyždímat hráče určitě nezmizí, protože byl tenhle trend nastavený už dávno a pravděpodobně už byla překročena hranice z poza niž není návratu. Spíš mám obavy, aby do budoucna kvůli stagnujícím cenám nebylo ještě hůř. Už jsme viděli nezdařené pokusy s NFT nebo snahy vtlačit mezi zápasy NBA reklamu, takže aby si na nás kravaťáci v herním byznysu nevymysleli ještě něco horšího, jak kompenzovat nižší cenovku.

ryba rybar
ryba rybar
Level 22 Level 22
31. 8. 2024 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kufač @kufač a vyplata v praci se ti taky asi moc nepohnula co 🤔, proč oni ano a my ne?

kufač
kufač
Level 42 Level 42
31. 8. 2024 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kufač @ryba rybar Upřímně řečeno, za těch 15 let co vydělávám se mi výplata zvýšila téměř o dva a půl násobek, takže asi i proto mi ceny her připadají nízké, když jsem je 15 let zpátky kupoval za prakticky stejnou cenu.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
31. 8. 2024 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kufač @kufač Zvýšení základní ceny je jen jeden z mnoha kroků jak vylákat z hráčů více peněz. Kvalitu her to jistě nezmění a ty kraviny jako NFT a skiny za 50 euro budeš vídat dále. Nemyslím si, že by mělo být nutně hůř. Baldur's Gate je nejnovější příklad hry, kterou dělali hráči pro hráče. Žádný paskvil navíc, cena stejná a přes 15 milionů prodaných kusů. Nejvíc zdražují nejchamtivější firmy - EA, Ubi a Activision, poslední dobou i Capcom a s Dragon's Dogma a Forspoken se teda hodně sekli.

Strec
Strec
Level 26 Level 26
31. 8. 2024 17:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kufač @kufač Ohledně tvého zvýšení platu za nějakou desítku+ let. Za 15 let hry zdražili z 1000-1200 na skoro 2000 + DLC edice plná zadnice. Zvýšení platů není něco, co dostaneš navíc ve smyslu "joo, 15 let dělám a konečně si vydělávám velky prachy". Jde převážně o kompenzaci inflace. Takže ve výsledku máš jen něco víc, protože za vše ostatní platíš taky víc. Další věc je karierní postup, ale to nemá nic společnyho s navýšením platů (kompenzaci inflace) za stejnou pozici. Buď jsou odslouženy léta a za stejnou práci po letech dostaneš zaslouženě víc nebo jsi poskočil v karierním žebříčku. Ale to je pouze tvoje osobní navýšení platu, pro tvou osobu. Navyšování platů v širším měřítku je jen kompenzační mechanizmus navyšující se inflace. V moment, kdy máš navýšený plat se z inflace/zdražení stali ofiko normální ceny. Protože inflace už nespadne na hodnotu z které vystřelila.

Neduhy, ktery hry nasbírali za ty roky se už nevytratí. Naopak bude hůř a hry ještě dražší. Když to lidi budou tolerovat=kupovat, tak se nic nezmění.

Když jsem začal hrát, tak začali DLC a dost lidí nadavalo kam to jako chtějí dohnat s tím vystřihnutým obsahem a cenama. A pamatuju si na meme obrázek, jak vypadají hry teď, jak dřív a vtipná predikce

viz novější verze memu

https://www.reddit.com/r/gaming/comments/8h4z73/a_look_at_games_thought_history_with_help_from/

Keci o zdražování a podobně je jen chystání půdy pro zdražení, aby lidi tak neremcali. Teď i marketingová masáž není úplně zadarmo a investuje se do reklam víc než dříve, tak výdaje rostou exponenciálně.

vtap
vtap
Level 30 Level 30
1. 9. 2024 07:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kufač hlavní je věc že ty hry stojé přesně tolik kolik mají. není třeba filozofovat. kdo neuspěje končí co jde třeba vidět zrovna letos na tom zavírání studií. potřebujeme asi o 98 procent méně her než vychází. až bude zpátky kvalita a ne kvantita můžeme se o ceně bavit.

kufač
kufač
Level 42 Level 42
1. 9. 2024 11:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kufač @Strec Nevím jak ty, ale já jsem prakticky celou dobu hry nakupoval za těch cca 60€/$. Pravda, v posledních pár letech šla některá studia s tou cenovkou nahoru.

Dámy a pánové, vy jste mě asi úplně nepochopili. Já jsem měl na mysli především to, že hry měly zdražit už dááávno, abychom se nedostali do situace, v jaké jsme dnes a pokud budeme na zdražení do budoucna nadávat, tak může být jen hůř a hůř a těch pár srdcařů jako je Larian nás nezachrání.

Ale v konečném důsledku všichni rozhodujeme svými peněženkami a pokud se ta mnohdy podivná DLC prodávají a studiím vydělávají, tak si za to můžeme sami.

Strec
Strec
Level 26 Level 26
1. 9. 2024 18:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kufač @kufač Já hry kupuju už těch 20 let a s běžnou cenovkou 50-60EUR se dost možná setkávám až v posledních 10 letech. Asi kupuješ konzolovky, já hrál pouze na PC a tam ty ceny bývaly dost jinde. Když jsem začínal, tak hry stály běžně 899,- až 1 200,-. Pak se ceny přehouply nad 1 100,- a poslední dobou jsou ceny spíš 1 400,- a víc. Stále mluvím o PC, jak se pohybují ceny konzolovek nevím.

Kdyby byli hry prodělečné, tak by se jich nedělali taková kvanta a nervali se do nich tolik peněz. Prodělečné jsou dost často tehdy, když kravaťáci neposlouchají vývojáře, případně fanoušky a chtějí rychlí, dlouhodobý zisk a vydání včera bylo už týden pozdě, i když hra potřebuje ještě měsíc na dopečení (live servise hry, plno DLC/skinů na úkor kvalitní a funkční hry už v základu).

Cena je podle mě adekvátní ke kvalitě a kvantitě, jak to sypou. Jsou hry u kterých bych se nebál dát vyšší cenovku i bych ji rád zaplatit (jen proto, že ti lidi za tím si to zaslouží). A jsou hry, ktery má smysl koupit jen ve slevě s vědomím, že to asi stejně jen vyzkouším.

Pokud zdraží hry a kvalita bude pořád stejná, tak je prostě nebudu kupovat a počkám si na slevu. Dost možná to pak ani nekoupím vůbec. Počkat, já to tak už dělám. Her je plno a času málo na to se zabívat předraženyma AAA/A hrama, ktery si mohou honit triko jen tím, že jsou drahy (vývoj i výsledná cenovka), ale kvalita se vytratila při vývoji. Stejně značkou úspěchu jsou předobjednávky na ktery je cílená marketingová masáž do které se rvou peníze, ktery bych raději viděl ve hře samotné. Takže cílovka nejsem a můj nákup je nevytrhne.

Reklama
Reklama