Resident Evil: Operation Raccoon City - v kůži nepřítele
Preview Článek Resident Evil: Operation Raccoon City - v kůži nepřítele

Resident Evil: Operation Raccoon City - v kůži nepřítele

Tomáš Miklica

Tomáš Miklica

3

S kladnými hrdiny série Resident Evil jsme toho zažili dost, teď je na řadě zahrát si za druhou stranu. Zabijte Leona!

Reklama

Operation Raccoon City začíná v září 1998. Máte-li doma kalendář s hambatými obrázky Rebeccy Chambers, nemusím nic dodávat. Jinak se sluší říci, že děj hry bude zasazen mezi události Resident Evil 2 a Resident Evil 3. Tentokrát však nebudete bojovat proti zvrhlosti korporace jménem Umbrella, ale stanete se naopak jejími nejlepšími zaměstnanci. Coby členové Umbrella Corp's USS Black Ops týmu musíte udělat všechno proto, aby nevyšla najevo pravda o ilegálních aktivitách společnosti.

Zatímco v ostatních dílech byla náplní hry snaha proniknout do tajemství společnosti Umrella po úniku smrtícího T-viru a zachránit co nejvíce lidí, což v podstatě znamenalo „vystřílet tlupy zombies“, nyní bude vaším cílem zahlazování stop. Takže jinými slovy - půjde opět o „vystřílení tlupy zombies“!

Padouch nebo hrdina

Série Resident Evil už běží dostatečně dlouho na to, aby se při ohlášení každého dalšího pokračování začaly objevovat obavy ze stereotypu, jaký se při kosení zombíků může velmi lehce dostavit. Tvůrci si toho jsou pochopitelně vědomi a tak přicházejí ze zásadní změnou, a sice změnou úhlu pohledu. Místo hrdinů z lidu se stanete součástí čtyřčlenné partičky specialistů, kteří mají za úkol dělat pro Umbrellu špinavou práci.

Přestože do terénu bude vždycky vyrážet jen čtveřice postav, na výběr máte ve skutečnosti ze šesti charakterů, přičemž každý zastupuje jednu třídu a disponuje tedy zvláštními schopnostmi. Je tu průzkumník Vector se svými maskovacími dovednostmi, ostrostřelec Lupo, medička Bertha, expert na výbušniny Beltway, bystrozraký Spectre, kterému neunikne žádný nepřítel, a konečně vědkyně Christine.

Specializací k úspěchům

Vedle tohoto základního zaměření má každá postava ještě jednu speciální dovednost na výběr – buď aktivní, nebo pasivní. Takže například Christine „Four Eyes“ Yamata si může vybrat mezi kontrolou nepřátel (Program Infected) či jejich zaměřením na jeden cíl (Attraction Pheromone) anebo zvolit pasivnější Biometric Vision, které jí umožní vidět slabá místa útočníků.

Potom už si jen zvolíte primární a sekundární zbraň z rozličného výběru brokovnic, samopalů, pušek a pistolí (podle statistik, jež vypovídají o dostřelu i síle), vyberete parťáky a vzhůru na nemrtvé. Stojí ještě za to zmínit, že ačkoliv zbraně se už dále nijak nevylepšují, jejich pořízení vás stojí zkušenostní body a tyto body, jejichž počet se odvíjí od výkonu v hlavních misích, splněných vedlejších misí i od sbírání a ničení důkazů proti společnosti Umbrella, umožňují přidání nových speciálních dovedností postavám. Jelikož však lze mezi postavami průběhu hry přepínat, vznikají pochybnosti, zda postavy, za něž nebudete hrát, postupně nezačnou zaostávat za vašimi oblíbenými a pak už nebudou v případě potřeby použitelné. Vývojáři toto nepříliš šťastně vyvrací tvrzení, že upgrady postavy prý nebude ničím, co by ji měnilo až tak výrazně - vlastnosti postav se zkušenostními body totiž upravovat nebudou.

Mrtví by měli zůstat mrtvými

Teď už tedy konečně do boje. Kombinací útoků na blízko a palby ze zbraní se budete probíjet nejen hordami otravných nemrtvých, ale také neinfikovanými nepřáteli. Zavzpomínejte si na starší díly série Resident Evil a třeba zabijte Leona Kennedyho! Hra by měla zejména stát na kooperaci vašeho týmu, nicméně podle slov zahraničních kolegů je na tom AI komanda ještě hůře než inteligence zombies. To by ovšem mohl spravit připravovaný multiplayer až pro (překvapení!) čtyři hráče.

Velkou změnou je odklon od tradiční hororové atmosféry, jež má být nahrazena frenetickou akcí ve stylu Left 4 Dead. Tomu napomáhá též systém checkpointů, kam bude prostě nejlepší se co nejrychleji prostřílet s jedním členem týmu. Tvůrci totiž údajně nechtěli nikoho frustrovat tím, že by musel neustále hrát jednu část pořád znovu a znovu. Po checkpointu se případné ztráty na životech opět anulují. Jestli bude ve vší té akční a krvavé řežbě vůbec čas užít si novinku (co se Resident Evilu týče) v podobě automatického zaběhnutí postavy do krytí, pokud se dostatečně přiblíží k překážce, těžko říci.

Že by série Resident Evil upadla do stereotypu, se tedy není třeba bát. Místo toho je načase se začít strachovat, aby nepřestala být tím, pro co si získala fanoušky. Na konzolích to zjistíme už v březnu, PC verze má následovat o něco později. A možná přijde i Nemesis.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama