Shadwen – tichý nástupce Trine?
Preview Shadwen Článek Shadwen – tichý nástupce Trine?

Shadwen – tichý nástupce Trine?

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

6

Napraví si tvůrci Trine 3: The Artifacts of Power svou pověst novou značkou?

Reklama

V naší recenzi jsme poslední díl Trine prakticky rozcupovali. Hra s osekaným příběhem a nekvalitním technickým stavem si ani nic jiného nezasloužila. Popravdě jsme již od Frozenbyte po tomto debaklu moc nečekali. O to víc nás překvapilo oznámení nové středověké stealth adventury Shadwen. V té by mělo být plně využito 3D spolu se zkušenostmi z předchozího vývoje. V praxi by si měla Shadwen vzít z práce Frozenbyte jen to nejlepší, jak se jí to zatím vede, vám řekne naše preview s dojmy z hraní alfa verze.

Vrah a sirota

Zlodějka Zoya si už delší dobu koledovala o dráhu sólistky. Ti, kteří měli možnost hrát Trine, jistě ví, že většina úrovní se dala v její kůži zvládnout i bez ostatních členů družiny. Přes jedinečné schopnosti se ale svého titulu nedočká, místo ní tu máme jejího klona, vražedkyni Shadwen. Ta se bude v rámci příběhové linie snažit zabít současného vladaře země X. Korunu by po něm měla získat druhá z hrdinek. Mladičká sirota Lily bude vražedkyni doprovázet na každém kroku. Primární dějová linie na první pohled vypadá jako malý klon Dishonored, jen v trošku odlišném podání a jinými protagonisty.

„Hrátky s časem jsou v Shadwen posunuty na novou úroveň.“

Podobně jako ve zmíněném Dishonored i zde budete mít vliv na vaší chráněnkyni. Čím víc krve budete mít na rukou, tím zásadněji by měla být nevinná dívenka poskvrněna. Vraždám byste se měli pro její dobro vyhnout. Otázka je, jak zásadní změnou Lily v průběhu dějové linie projde. Snad se dočkáme zajímavého příběhu a přerodu hlavních hrdinek. Uvidíme s čím na nás Frozenbyte v těchto směrech ještě vyrukuje.

Čas je přítel

Aby těch podobností s ostatními tituly nebylo málo, i zde najdeme velmi oblíbené hrátky s časem. Ty jsou v Shadwen posunuty na novou úroveň. Pokud totiž nechcete, čas se vůbec nepohybuje, nesmíte se ale hýbat ani vy. Přesně tak, když neuděláte ani krůček, nikdo ve vašem okolí nezmění svou pozici. Svět voskových figurín vám často dává prostor k tomu, abyste si rozmysleli, co budete vlastně dělat dál. Když se vaší vražedkyni náhodou něco nezadaří a stráže jí najdou, hra končí. Naštěstí se můžete podívat i do minulosti. Takže je možné budoucí chyby napravit. Podobně jako v Life is Strange i zde máme jen určitý časový úsek, do kterého se můžeme vracet. Do pravěku se s Shadwen rozhodně nepodíváme.

Kratičké cesty do minulosti využijete většinou v případech, kdy určitým způsobem přilákáte stráže. Umělá inteligence v současné verzi sice není nic zázračného, přesto se jí daří zaujmout. Vojáci reagují na zrakové i zvukové podněty. Pokud náhodou spatří tělo kamaráda, běží spustit poplach, díky kterému se všichni vojáci začnou stahovat k jednomu bodu, k malé Lily.

„Nejlepším způsobem upoutání pozornosti v Shadwen je vytvoření rámusu.“

Naštěstí u sebe Shadwen nosí hodně ostrou kudlu. Spolu s její pomocí likviduje jednoho protivníka za druhým bez větších problémů. Nesmí být ale zpozorována dřív než udeří, jinak to s ní dopadne jako s gobliním zabijákem Styxem. Konkurovat obrněným rytířům prostě prozatím nemůže.

Likvidace nabroušenou kudlou ale Shadwen nebude vždy stačit a tak jí na pomoc přispěchají zákeřné pasti, které by jí měly být zdatným pomocníkem při zdolávání nepřipravených strážných. Ti se většinou k nastraženým smrtelným mechanizmům nedostanou jen tak sami od sebe. Bude tedy nutné je k nástražným bodcům či otráveným šipkám určitým způsobem nalákat.

Tisíce záchytných bodů

Nejlepším způsobem upoutání pozornosti v Shadwen je vytvoření rámusu. Ten můžete dělat buď za pomoci rozbíjení sklenic, anebo posouváním předmětů. Vaše vražedkyně má podobně jako Zoya vystřelovací hák, s kterým zachytává a následně táhne vybrané dřevěné předměty. Tvůrci v tomto směru maximálně těží z Trine, v kterém byl aspekt lana propracován vskutku povedeně. Zachytnout se můžete o jakýkoliv dřevěný povrch, občas je možné využít hák i k tiché vraždě. Moc často se mi to zatím ale nepovedlo.

Na Trine 3: The Artifacts of Power bylo patrné, že tvůrcům 3D ještě moc nesedlo. Hra měla příšernou kameru a jako celek se stále pohybovala někde na pomezí 2D a 3D. V Shadwen je jasné, že už mají technologii plně pod kontrolou. Tím pádem bychom se již nemuseli dočkat zbytečných chyb, které byly v posledním titulu od Frozenbyte. Mimo to, je jejich nový projekt obstojně optimalizován, což je další příjemné překvapení.

Dejte mi víc

Abych byl upřímný, Shadwen mi jako celek připomíná kombinaci řady titulů, jež jsou složené do jednoho samostatného díla. Přes veškerou snahu o originalitu zde cítím přítomnost Dishonored, Life is Strange či Styx: Master of Shadows. Každá ze zmíněných her je v této určitým způsobem otisknuta. Snad to nebude na škodu. Pokud vývojáři přidají řadu osobitých aspektů, možná dokonce toto menší negativum plně obrátí a využijí ve svůj prospěch.

Hra jako taková je prozatím na začátku své cesty. Prakticky již nyní by se ale mohla rovnat poslednímu Trine 3: The Artifacts of Power. V řadě prvků je na tom totiž výrazně lépe než nástupce legendy. Snad se tvůrcům při vývoji podaří zůstat na správné cestě, aby došli k cíli – vydat hotový a hlavně dodělaný titul. Za předpokladu, že se dočkáme podobného zklamání, jako tomu bylo u Trine 3, může se stát, že Frozenbyte zavřou své brány nadobro a to bychom rozhodně nechtěli. Proto jim budeme držet palce v jejich úsilí.

Počítač do redakce zapůjčil Grunex.com.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama