Tuna informací o Assassin's Creed: Origins z nového čísla Game Informeru
Novinka Tuna informací o Assassin's Creed: Origins z nového čísla Game Informeru

Tuna informací o Assassin's Creed: Origins z nového čísla Game Informeru

Jan Kalný

Jan Kalný

88

Je toho <strong>VÁŽNĚ HODNĚ</strong>, takže si udělejte kafe…

Reklama

Dneska už jsme o novém díle Assassin's Creed jednou psali. Ven totiž unikla obálka nového čísla Game Informeru, která prozrazuje název hry a datum vydání, které je údajně 27. října. Netrvalo dlouho a ven se dostal i obsah magazínu. Jedná se o zhruba 10 stránek plných textu, obrázků a především informací. Tohle už pravděpodobně bude pravdivé, už jen proto, že bych rád viděl člověka, co by si s psaním toho všeho dal práci, kdyby to byly jen blbosti vycucané z prstu.

Vzhledem k tomu, že je toho vážně dost, tak jsme tučně označili ty nejzajímavější a nejpodstatnější informace. Pokud si ale budete chtít všechno přečíst, tak hodně štěstí.

Vývoj hry začal hned po dokončení Black Flag

Hned v úvodu se článek Game Informeru zmiňuje o tom, že práce na Assassin's Creed: Origins začaly hned po dokončení čtvrtého dílu - Black Flag. Tedy někdy na začátku roku 2014. Produkce hry přitom začala před vydáním Assassin's Creed Unity. Kreativní ředitel Jean Guesdon prozradil, že k vývoji hry přistupovali tak, že nejde tak úplně o Assassin's Creed. Vymysleli tedy nějaké zajímavé nápady a pak to všechno dali dohromady. Jedna z věcí, o které měli jasno, je zasazení do starověkého Egypta.

Následně se mluví o tom, že čas navíc (tj. rok, kdy si série dala přestávku) jim pomohl udělat dobrou hru a mohli tak vylepšit a opravit všechny nové systémy, jako je nová umělá inteligence, nový soubojový systém ap. Na obrázcích první strany je pak vidět souboj. V případě prvního je to konflikt lidí, u kterých je popis, že nepřátelé už nečekají, až na ně přijde řada, ale aktivně se vás budou snažit dostat. Na druhém obrázku zase bojují zvířata, která mohou zaútočit i na vás, přičemž „chytří hráči dokáží jejich agresivitu využít”.

Na druhé straně čísla Game Informeru jsou pak dojmy redaktora, který měl možnost si zkusit demo hry. Ve zkratce lze vyčíst následující informace:

Ve hře není žádná mini-mapa. Všechno pracuje v rámci kompasu, podobně jako v The Elder Scrolls titulech. Ve hře je stále klasická mapa, ale ne mini-mapa. Tým se údajně snažil, aby se hráč díval spíše na svět kolem něj, než na barevné tečky někde v rohu.

Hráč hraje za postavu jménem Bayek (což bylo prozrazeno díky nedávným únikům) a k dispozici bude kůň.

Tlačítko, díky kterému můžete běhat, je pryč. Místo toho, abyste stiskli další tlačítko pro běhání, je všechno založené na analogové páčce. Čím více s ní pohnete do jedné strany, tím rychleji a intenzivněji hlavní postava běží.

Můžete se skrčit a využít stealth mechanik.

Orlí pohled funguje jako takový malý pulz, který jen označí například různé truhly, ale ne nepřátele.

Následně se mluví o dalších věcech, vývojáři třeba debatovali o tom, co všechno by mělo ve hře zůstat a jestli má cenu, aby to tam bylo, jen protože to tam bylo v dřívějších dílech. Článek pak začíná mluvit o samotném zasazení hry - starověkém Egyptě. Podle všeho chtěli hráči právě Egypt. Otázkou ovšem bylo, kdy by se měla hra odehrávat. Egypt měl dlouhou historii. Tým se nakonec shodl na Ptolemaiovském Egyptě během vzestupu a vlády Kleopatry.

„Jde o důležitý moment v historii světa. Byl tu Egypt, Řím rostl… Tohle zasazení dává naprostý smysl, protože se snažíme ukázat počátek Bratrstva asasínů. Kdybychom si vybrali období, během kterých se stavěly pyramidy, moc bychom toho neudělali. Jedno město, pár lokací a obrovské pyramidy. Super. A co dál? V téhle době si můžeme hrát se spousty různými postavami, příběhy, lokacemi a dalšími věcmi, které historie zapomněla,” řekl kreativní ředitel hry.

Podle všeho je samotné zasazení tím nejzajímavějším v celé sérii. „Když si lidé představí Egypt - což zezačátku dělal i náš tým - představí si velkou poušť a nějaké oázy. Ale tak tomu ve skutečnosti není," prozradil art director Raphael Lacoste. „Je to zajímavé, protože tam máte Deltu Nilu - velmi plochou krajinu, která je také velmi zelená a nebezepečná, protože jsou všude krokodýlové a další věci v bažinách. Máme ve hře písečné duny, bílé pouště..."

Hlavní postava údajně může vylézt po všem. Úplně po všem. Podle všeho budou ve hře i různá města, jako je třeba Alexandrie, kde budete moci navštívit maják nebo knihovnu a kouknout se také budete moci na Sfingu.

Orel, nejlepší přítel člověka

Orel je jedna z těch věcí, na kterou si člověk okamžitě vzpomene, když se zmíní Assassin's Creed. Cílem Origins je údajně to, abychom zjistili, proč tomu tak je. Co vedlo k tomu, že orli a asasíni jsou spolu. Jméno Bayek je údajně slovní hříčkou s hireoglyfickým slovem pro supa nebo sokola. Tak to koneckonců v případě většiny hlavních postav série chodí - jejich jméno je jakousi slovní hříčkou a překlad jejich jména znamená orel nebo cokoliv ve spojistosti s orlem.

Na začátku hry by se měl Bayek spojit s orlicí Senu, kterou může hráč ovládat a prozkoumávat tak prostředí. Je to zkrátka takový jiný - dost doslovný - orlí pohled. K dispozici je i označování nepřátel, které vám pak ukáže jejich cestu a co všechno mají dělat. NPC ve hře by totiž měly mít denní a noční cyklus, během kterých jí, spí, pracují a „vykonávají potřebu”.

Následují další dojmy, kde autor článku popisuje, že se snažil v tichosti zabít strážného, ale ostatní si ho všimli a začal souboj. Autor ho pak přirovnal zčásti k Dark Souls - hra sice nemá žádnou staminu, ale samotná atmosféra je na tom údajně podobně. Protiútoky už nefungují jako dříve a nepřátelé se vás teď snaží aktivně zabít. Všichni.

Zároveň bylo dodáno, že soubojový systém je založený více na hit-boxech než animacích. A zároveň záleží na tom, jaké různé skilly si odemknete. K dispozici by měly být také meče, kopí, luky atd., přičemž každá zbraň by měla nabízet různé statistiky, silné a slabé stránky apod.

Během boje se vám navíc nabíjí adrenalin. Po jeho nabití můžete spustit velmi silný útok. Následně redaktor mluví o tom, jak pokračoval dál v hraní, přičemž začal vychvalovat vodu a ovládání malé loďky (a obecně pocit a atmosféru z toho). Pokud si někdo dá tu práci, může se ponořit do vody a hledat skryté poklady.

Modní přehlídka po egyptsku

Jak už bývá v sérii zvykem, i tentokrát si budete moci různě upravovat vaší postavu. Kromě zbraní a skillů jde i o oblečení jako takové. Velkou změnou je ovšem to, že odlišné obleky už nezmění statistiky vaší postavy. Nedovolí vám nosit více vybavení ap. Vylepšovat si budete moci jen konkrétní části - jako třeba hrudní plát nebo vak - ale samotné obleky už nemají bonusové efekty. Takže si můžete vzít to, co se vám líbí, ne to, co je objektivně nejlepší. Údajně jsou ve hře realistické obleky, ale i obleky, které jsou tam prostě jen pro zábavu. Třeba něco na způsob mumie, nebo zlatý oblek se stylem Anubise. Obleky by navíc měly mít různé barevné varianty.

Vylepšování je ovšem důležitou částí hry, protože konkrétní části nabízí různá vylepšení. Hrudní plát sníží poškození z útoků, stabilizátory zlepší efektivnost luku a vaky zvýší počet předmětů, které můžete nosit. Vylepšení skryté čepele je zase dobré k stealth přístupu. Ve hře je údajně 40 levelů a není možné, abyste pomocí skryté čepele na levelu 10 zabili nepřítele na levelu 40. Takže si musíte všechno pořád vylepšovat, aby to k něčemu bylo.

Následně se opět trochu mluví o příběhu a o tom, kdo je Bayek. Bayek je údajně posledním Medžajem - ve zkratce egyptská policie. Bayek by ale neměl být podobně sarkastický jako Jacob Frye nebo sukničkář jako Ezio. Měl by to být normální chlap, který má víceméně jasno v tom, co má dělat.

„Chtěli jsme příběh o člověku, který už je dospělý, ale musí se změnit a přizpůsobit novým věcem. I my jako vývojáři stárneme. Chtěli jsme příběh, který pochopí i mladší publikum, ale ve finále je to příběh o člověku kolem třiceti let, který musí udělat velká rozhodnutí, aby změnil svůj život, a tudíž i svět kolem něho," prozradil kreativní ředitel hry.

„Je na misi, která ve finále skončí vytvořením nečeho, co má cíl a krédo. Teď není asasínem, ale ve finále jím bude. Celou pointou příběhu je vyprávění toho, jak se vytvořilo Bratrstvo asasínů. Samozřejmě to není tak, že se jednoho dnes rozhodli, že budou a je to. Je to dlouhá cesta, kterou hráč prožije. Je to cesta dělání různých úkolů, potkávání různých lidí a porozumění světa, ve kterém Bayek žije, a co se s tím světem děje."

Hned po tom je důležitá informace, že Bayek není jedinou hratelnou postavou ve hře. Vývojáři tohle ale drží přísně pod pokličkou. Takže vůbec nevíme, o koho se jedná a jak dlouho nebo jak moc za ně budeme hrát.

Opět následují další dojmy, v nichž autor článku popisuje další události mise při snaze najít tzv. The Crocodile (kterého lze vidět na jednom z dříve uniklých screenshotů). Píše něco málo o side-questech a hledání truhel. Následně se zastaví nad tím, že jsou ve hře hroši - a lze je lovit, čímž získáte materiál na craftování. Z truhel následně autor získal vzácný meč, který má další bonusové hodnoty. Legendární zbraně mají dokonce i speciální efekty a můžete nepřítele třeba zapálit nebo otrávit. Na obrázku dole je pak napsáno, že si můžete ze svého štítu vzít nepřátelské šípy a použít je.

Assassin's Creed RPG

Podobně jako ve zmíněném Dark Souls budete údajně moci mít po ruce vždycky dvě zbraně na blízko a dva luky a rychle mezi nimi podle potřeby přepínat. Zbraně se neničí a není třeba se zabývat inventářem a jeho velikostí.

Většinu questů ve hře lze získat několika způsoby. Uvedeným příkladem je to, že jeden z questů začal na lodi, kde hráč před chvílí byl. Ale kdyby quest nějak přehlédl, pořád by ho mohl později získat jiným způsobem. Třeba tím, že by si promluvil s jinou postavou někde jinde, ke které by quest stejně jinak směřoval.

Následuje další případ souboje, krátký popis tentokrát přibližuje zobrazení zdraví nad hlavami nepřátel. Když vezmete do ruky luk a někam zamíříte, ukáže se, kolik poškození zhruba udělíte. Což se mění v závislosti na tom, jestli třeba zamíříte ne hlavu nebo slabá místa.

Další dojmy se pak točí kolem dalšího side-questu. Nezajímavější je ovšem následný popis toho, že budete moci prozkoumávat více než dvacet různých pyramid, hrobek, chrámů a dalších lokací s pokladem. Ve hře navíc budou různé hádanky, ale budou fungovat jinak než dříve. Místo různých tlačítek a pák se bude muset hráč přizpůsobit nějakému nebezpečí.

„Tohle je něco, o čem jsme hodně mluvili [že nedává moc smysl, aby Bayek - Medžaj - chodil po takových lokacích a v podstatě je vykrádal]. Je to trochu divné, protože to vytváří konflikt mezi postavou ve hře a hráčem. Ale ve finále jsme se rozhodli, že hráč má přednost a může navštívit lokace, které by Bayek asi jinak nenavštívil. Ale koneckonců, v tom je krása Animu."

Následuje popis skillů. U nich je důležitou změnou to, že nepůjde o strom dovedností, ale o tzv. „graph” - k jednomu skillu tak máte více cest. Údajně je čistě na vás, jak moc se budete něčemu věnovat. K poslednímu skillu se můžete dostat jen pomocí pěti bodů a je zkrátka na vás, co přesně chcete. Není to úplně lineární cesta.

Cílem vývoje skillů bylo to, aby mohl každý hru hrát tak, jak chce a nenutila ho používat jeden způsob nebo styl. Kvůli tomu jsou dovednosti rozdělené do tří kategorií. The Seer je založená na interkaci se světem - využívání jedů, ochočování zvířat atp. The Warrior je zase kategorie založená čistě na souboji. A pak je tu kategorie The Hunter, která celkově zlepšuje stealth dovednosti.

Maximální level ve hře je 40, ale body k vylepšování budete stále dostávat. Můžete si tak plně vylepšit a odemknout všechny dovednosti. Na konci každé kategorie je navíc skill, který lze vylepšovat dokonečna. Na konci The Warrior se vám třeba celkově zvýší poškození se zbraněmi pro boj zblízka.

Následuje už jen zmínka o tom, že ve hře je i gladiátorská aréna, ve které může hráč bojovat. Údajně se ale redaktorům Game Informeru nepodařilo z Ubisoftu dostat nic o První civilizaci, příběhu ze současnosti a multiplayeru. Assassin's Creed: Origins má nabízet jakési „propojení”, ale to je tak všechno, co víme.

A to je vlastně všechno. Článek v Game Informeru samozřejmě obsahuje pár dalších detailů a hlavně popis některých misí a průběh hraní, ale to jsme záměrně vynechali. Tak uvidíme, jak nakonec bude hra vypadat v akci.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama