Ve Far Cry 4 si každý hráč vytvoří svůj příběh
Far Cry 4 Novinka Ve Far Cry 4 si každý hráč vytvoří svůj příběh

Ve Far Cry 4 si každý hráč vytvoří svůj příběh

Michal Burian

Michal Burian

36

Levely budou rozčleněny v otevřeném světě, sedm až osm odlišných konců a další pikantní detaily.

Reklama

Nejnovější číslo magazínu EDGE přineslo rozsáhlé preview zaměřené na Far Cry 4. Tamní vývojáři se vydali do kanadského Montrealu, aby si popovídali s tvůrci a dozvěděli se nové informace. Není jich málo.

V EDGE jsme se dočetli, že pověření lidé z týmu Ubisoftu se sešli s fanoušky Far Cry 3. Hráči jim pověděli, že je zaujmul otevřený svět, nedokázali ale ocenit příběh a postavy (kromě šíleného Vaase). Na tom se většina z nás jistě shodne. Scénáristé a designéři se poté dohodli, že Far Cry 4 umožní lidem vytvářet si svůj vlastní příběh. Vaše rozhodnutí bude mít prý vliv na příběh a nejspíš i samotný herní svět.

Struktury hlavních misí i samotná příběhová linka jsou navrženy tak, aby podporovaly myšlenku otevřeného světa a nepůsobily na hráče dojmem lineárního zážitku. Z toho důvodu jsou levely rozčleněny v otevřeném světě.

K mnohem lepšímu dojmu z příběhu a vymazání linearity mají značně přispět různé konce. EDGE uvádí, že Ubisoft počítá se sedmi až osmi odlišnými konci, které mohou ve Far Cry 4 nastat.

Hlavní postava, Ajay Ghale má rovněž vyjít vstříc fanouškům. Je protikladem Jasona Brodyho z Far Cry 3. Bude zdvořilý, rozumný a je součástí příběhu - do fiktivní himalájské oblasti pojmenované Kyrat se vydal, aby v zemi rozprášil popel své zesnulé matky, které to slíbil na její smrtelné posteli. Jde o syna slavného kyratského bojovníka za svobodu. Jeho jméno nese určitou váhu. Možná i kvůli tomu je vtažen do občanské války Pagana Mina. Celkově má Ajay Ghale působit lepším dojmem a bude dávat smysl, proč je v Kyratu.

Čtvrtý díl se bude od toho třetího lišit v mnoha ohledech. Kyrat je uprostřed občanské války, což znamená, že nepřátelé neopustili oblast. Jak příběh plyne, čety vojáků se vracejí do osvobozených oblastí a pokouší se převzít kontrolu nad základnami. V některých případech vyšle Pagana Min obrněné bojovníky do osvobozených oblastí. Rozdíl je v tom, že vojáci nejdou po vás. Místo toho zabíjejí civilisty, zvířata a ničí vše, co jim přijde do cesty, včetně budov. Jde o velmi tvrdé střety, které jsou volitelné. Záležet bude pouze na vás, zda se do nich zapojíte.

Pakliže se rozhodnete pomoci místním nebohým obyvatelům, tak je to plus pro vás. Ve hře totiž funguje systém karmy. Pokud pomůže civilistům, tak se na ně budete moci spolehnout. Budou bojovat po vašem boku a v obchodech získáte různé slevy. Karma je podle kreativního ředitele Alexe Hutchinsona založena na tom, abyste si všímali NPC postav a neignorovali je.

Když se dostanete do úzkých, budete si pomoci na pomoc zavolat AI spojence. Hutchinson vypíchl situaci s obrněným vozem, kdy vám spojenci pomohou v jeho zničení, nebo když chcete ukradnout hlídané auto. V takovém případě AI třeba vyleze na věž a začne odstřelovač nepřátele.

V dostupných videích jste si určitě všimli možnosti využít divoká a nebezpečná zvířata ve svůj prospěch, kdy v oblasti hodíte kus masa a ani se nenadějete a na scéně se objeví kupříkladu medvěd. Ten pochopitelně napáchá hodně škody. Na tenhle systém vývojáři přišli díky spin-offu Blood Dragon, kdy kybernetické srdce nahradili návnadami.

Na závěr jsem si nechal jednu hodně pozitivní zprávu. Tým okolo Far Cry 3 se údajně cítil hloupě poté, co Jason mohl lézt po žebřících a dělat další věci, zatímco umělá inteligence nic takového neuměla. Tomu je ve Far Cry 4 konec, AI dokáže využít většinu možností a nástrojů jako náš hlavní hrdina.

Vše zní velmi hezky, doufejme, že se to skutečně vyplní a my se 18. listopadu dočkáme pořádného Far Cry. Všechny verze Far Cry 4 budou obohaceny o české titulky.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama