GC: Devil May Cry – znovuzrození klasiky?
Speciály Devil May Cry Článek GC: Devil May Cry – znovuzrození klasiky?

GC: Devil May Cry – znovuzrození klasiky?

Michal Maliarov

Michal Maliarov

9

Je čas na trochu kontroverze. Všemi nenáviděný look mlaďocha Danteho se dostal i na výstavu GamesCom, kde pořádně otevřel vrátka a pověděl nám hodně nového. Možná to nakonec nebude taková pakárna.

Reklama

Zkuste spojit bohaté příběhové zkušeností studia Ninja Theory a znalost pořádných mlátiček Capcomu a dostanete znovuzrození série Devil May Cry, obtočené kolem nového poutavého příběhu a mladšího, naštvanějšího a tmavšího Danteho. Na GamesComu jsme navíc měli možnost nahlédnout do systému soubojů a zjistit, jak je na tom náš novopečený hrdina.

Hlavně stylově

Plynulost pohybů během soubojů je na seznamu vývojářů úkolem číslo jedna. „Vyplýtvali jsme na to hodně zdrojů i času,“ řekl producent Motohide Eshiro a dodal, že experti na souboje z Capcomu tráví v kancelářích studia hodně času, aby vše klapalo tak, jak má. Zatím není možné přesně říci, o kolik se systém soubojů polepšil, prezentace na výstavě totiž byla pouze ukázková, je však potřeba dodat, že ro rozhodně nevypadalo špatně a souboje využívají nyní mnohem více vzdušných komb.

Dante většinou vyšvihne úderem nepřítele do vzduchu a udržuje jej tam střelbou z duálních pistolí. Poté za ním vyskočí a započne svou sérii komb a úderů, aby se udržel ve vzduchu co nejdéle. Klíčem k tomuto systému komb je umění včas přepnout mezi třemi formami Danteho – lidskou, andělskou a démonickou. Každá má svůj vlastní seznam pohybů, úderů a bonusových zbraní – jako anděl tak metáte kolem sebe spektrální kosou, démonická podoba vám pro změnu propůjčí ohnivou sekeru a lidská, tu tak nějak známe. Mezi formami hráč přepíná takřka za pohybu speciálním tlačítkem, mnohé schopnosti jsou ale nastavitelné na ovládací kříž pro rychlý přístup, takže už se nebudeme muset pokaždé hrabat v menu. Vypadá to dobře, ve frenetických akcích je ale pocit všechno a bez osobních zkušeností můžeme popisovat souboje jen těžko.

Honba za zlem

Co se příběhu týče, ten se má odehrávat jak v reálném světě, tak v limbu (ne, nemyslíme tím indie hříčku, kterou jsme nedávno recenzovali). Jedná se o démonickou dimenzi, jakýsi paralelní svět, který občas zasahuje i do toho našeho. Na GamesComu byla k vidění úroveň v limbu, kam je Dante zatažen nespočtem soubojů s divně vypadajícími mrtvolami, co se ohání čepelemi. Do limba čas od času proniká i průhledná ženská postava, která k němu dle všeho může mluvit skrze dimenze. Často mu pak dává rady a obecně pomáhá, když se proti němu postaví celý démonický svět, který pak připomíná spíše blázinec. Uličky lehce evropského města se propadají do lávy, budovy praskají a snaží se Danteho rozdrtit mezi sebou. „Samotné město se tě snaží zastavit,“ říká ženský hlas.

Fanoušci titulů od Ninja Theory bez problémů poznají jejich rukopis, od lehce satirického Danteho až po pestré a občas i trochu šílené prostředí, inspirované tituly podobnými Enslaved. Příběh je ale především o tom, jak se z Danteho stal ten člověk, kterého známe z původní série. „Je mladší, mnohem agresivnější a zlý,“ řekl kreativní ředitel Tameem Antoniades. „Musí projít dlouhou cestu, než se stane uznávaným bijcem démonů, jak jej známe z minulosti.“

Ještě nás čeká nejedno odhalení. Především ony známé tváře, které studio slibuje, RPG systém schopností a bodování či hudební podkres, který v předchůdcích hrál důležitou roli. Na další ukázku, případně rovnou hratelnou prezentaci, si ale budeme muset počkat na další výstavu. Že by TGS?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama