Rogue One byl pro mě převážně směsicí špatného ochotnického divadelního a amatérského filmového herectví. Zvlášť výkony Foresta Whitakera a Donnieho Yena měly "postavitkezdi" charakter. Od hodnocení odpad zachraňovaly tenhle kousek tři věci: postava vysokého robota, Vaderovo řádění a vzpamatování přeběhlíka (Riz Ahmed) v závěrečné pasáži z výše zmíněného hlediska.
Za vrchol v dané branži stále považuji Novou naději a Návrat Jediho (celkově však The Sith Lords) . Druhý díl trilogie si sice získal mé sympatie úspěchy impéria, ale nohy mu podrážela úmorná pasáž na Hothu a prequel-t. se vytasila s Natálkou.
Jo, vypínat, případně dát antialiasing a podobné rozmazávací legrácky na minimum, aby hra měla říz, není sporadickou záležitostí v poslední době. Stejně jako u MEA či DAI to zde však příliš nezabírá.
The Cat Lady a Amnesia: A Machine For Pigs - spíš tituly, které pojednávaly o psychicky nemocných jedincích. Hellblade je oproti nim stiženo, dalo by se říci s nadsázkou , neduhem samo, konkrétně histrionskou (hysterickou) poruchou osobnosti - dramatizování, teatrálnost, urputná snaha upoutat pozornost... Nejedná se tedy, alespoň pro mě, o nudnou záležitost, dokonce vyvolává určitou míru již zmíněné empatie k jedincům s problémem v podobě nedodržování jistého přikázání. Spokojím se ale jen s vlastní imaginací ostrého předmětu v kapse.
Pro lidi jiného názoru: "Nezlobím se na vás, pokud se ovšem dokážete obejít bez argumentačních triků, resp. nenapadat lidi odlišného postoje. V případě, že toho nejste schopní, dám vám proti sobě munici. Někde jsem totiž zaslechl, že kritizujeme to, co sami na sobě nesnášíme, připisujeme své vlastnosti ostatním..."
[spoiler title="spoiler"]Mě mrzelo, že vrahem Rachel nebyla Chloe, nezabila jí při jednom ze svých žárliveckých záchvatů vzteku. Max by se pak musela např. rozhodnout
, zda zazpívá, či s ní naopak zůstane - to by byl krásný, patologický konec. Podrobnosti a jiné alternativy si nechám pro stránky z jiného koše, nebo raději v hlavě. [/spoiler]
~~Ke konečné volbě - ano, jak říkáš, obětování Chloe pro záchranu města nedává moc smysl. Max způsobila minimálně prolínání realit (viz např. dva měsíce na obloze) . Tím, že nechá napospas svou kamarádku atd. , případně lásku, jen vytvoří další. Její smrt by však nebyla lichá pro budoucnost - aby situaci ještě nezhoršovala, když si pro ni znovu přijde tato zubatá holčina. Tvůrci nás chtěli nejspíš poučit, že s minulostí bychom se měli smířit. Přesto jsem si ho užil, tedy dal přednost spíš emotivitě než racionalitě. I když totemová zvířata... zavání "fantasy". Proč se tedy striktně držet "obvyklé logiky" v jiných částech? ~~
Schopnost vracet čas získala asi díky modrému motýlovi, totemovému zvířeti Chloe, tedy jejímu ochránci (Max má zase srnu) . To mohl být duch Rachel vzhledem k barvě, která je spojovala. Proti němu stál osud, jak je ve hře několikrát naznačeno (pistole, vlak, autonehoda, možná i mrtvý modrý pták, kterého ale rovněž lze zachránit) .
Naopak, co se týče střetů, skutečnosti není jeho dílo pravděpodobně věrné. Sice souhlasím, že by měl kázat vodu a pít vodu, ale pro mě vypadají atraktivně a mohly by se zařadit k Dark Messiah, Mount and Blade či k již zmíněnému Gothicu v tomhle ohledu. Možný závan reálnosti v jiných oblastech bych nezatracoval, neboť např. v titulech od Quantic Dream si rovněž vychutnávám "všední chvíle". Já třeba dokážu většinou od sebe oddělit osobu autora a jeho dílo. Spisovatelé píšící milostné básně kolikrát nemuseli zacházet se svými dámami zrovna v rukavičkách, podobně herci ztvárňující Dušíny mohou být puppykickery. Přesto si výtvory s nimi spjaté lze užít. Jinak grafika působí místy zastarale, design je luxusní a dabing zatím nezáživný. Snad nás poctí svou přítomností i slečna atmosféra.
Jo, souboje jeden na jednoho pěších oddílů prý trvaly obvykle jen pár sekund - resp. buď smrtící výpad na první dobrou, nebo naopak slabšího rázu, následovaný hned soupeřovým konečným odvetným seknutím aj.
Jo, trocha akrobacie, dynamičtějšího švihu... není na škodu. Proto bych uvítal případného následovníka Arkham série v kočičí kůži - už v AC vrhala na netopýří stín.
Doufám, že dodají i "šedou eminenci" Morathi. Větší smysl by mi vzhledem k okolnostem dávalo, kdyby elfíky místo Tyriona vedl jeho bratr Teclis. Jde o mocného mága, plus Malekitha už jednou přizabil.
Kvalitnější plody u mě STLM 2. 2 přináší až s použitím vyššího stupně DSR. Vylepšuje např. již kritizovanou ostrost. S klasickým rozlišením 1080p hra působí lépe naopak bez modu (mám na mysli jen poslední dlc) . Pro dosažení s videem shodného vizuálu a plynulosti už to však bude chtít poněkud finančně nákladný 4k monitor a tomu odpovídající kartu, případně SLI.
Dobrý den. Ne, k poslednímu rozšíření potřebujete nejnovější patch. Rovněž nemůžete kód uplatnit dvakrát. Buď se přihlásíte k vašemu účtu na stránkách GOGu, kde si skrz knihovnu stáhnete vše potřebné a následně nainstalujete, či se přihlásíte v aplikaci GOG Galaxy a učiníte to samé. Případně vám sama stáhne a naistaluje dané položky, pokud máte tuto funkci zaškrtnutou.
Mé obavy ohledně prostředí a atmosféry se naštěstí nenaplnily. Připomínají skutečné pozdější procházky v přímořské oblasti. Zejména Beauclair za noci (o něco tmavší než v základu s oblohou posetou hvězdami) i večer má své kouzlo, které poměrně drtí méně výraznou auru Novigradu. Svět působí o něco živěji, npc častěji komentují Geraltovo počínání.
Ohledně negativ: Celek opět trpí neostrým vizuálem (stejný problém má např. první a třetí Risen) - dávám přednost poněkud hmatatelnějším kulisám (např. první Zaklínač či z novějších kousků Battlefront) místo "fatamorgánovým". Soundtrack zatím není příliš výrazný, což vyvažuje dobré provedení zvuků. Začátek příběhu též moc neučaroval - z pohádek v něm je dle mého to horší (jistý druh teatrálnosti - nepřijde mi, že by šlo o povedené parodování) . Setkání Bílého vlka s jedním známým, jež nastiňuje zápletku, se neslo ve znamení trapnosti. Jinak obtížnost zas o něco narostla. Např. kdysi v boji proti katakanům a mlhavcům jsem se obešel i bez měsíčního prachu. Káva značky Bruxa však už měla rychlejší nástup účinků.