@Draper
Svým způsobem vlastně jo. Je to pořád stejně špatně hratelný jako originální jednička, přidali akorát ty brány, formace a obchodní vozíky. Ale spousta mechanik, které jsou prostě blbé a které hru srážejí dolů a kvůli kterým je jednička vlastně zapomenutá hra, zatímco dvojka je napravila a přidala spoustu nových, tak ty pořád chybí. A to nemluvím o spoustě nových bugů a chyb, které DLC přidalo nejen pro tu část okopírovanou z jedničky, ale přímo i do dvojky. Původní kampaně z jedničky chybí, to ani není moc škoda, protože byly špatné, ale bohužel, kvalita těch nových kampaní fakt není moc dobrá, oproti těm třem novým DLC jsou ty mise fakt slabota, což je škoda. Ono to naráží totiž na fakt, že moc změn neudělali a tak je to prostě hratelně omezené. Největší nepochopení je to, že Římany jakožto novou civilizaci do dvojky naprosto nepropracovali. Architekturu sdílí s jinými "jižanskými" národy jako jsou Italové, speciální jednotky (legionář, centurion) byly ve hře už dříve, akorát je hráč nemohl za žádnou civilizaci cvičit, a tak je novinkou vlastně jen loď jménem dromon, což je akorát trošku jiná kanónová galeona pro Římany, Byzanc či Góty. Co je smutné je to, že ani neudělali pro Římany kampaň. Přitom se nabízela z období pozdního impéria (5. století) třeba kampaň s Aetiem, řečeným posledním Římanem. Oni nejenže neudělali žádnou novou kampaň do dvojky, ale taky zamkli Římany do multiplayeru! Jakože fakt. Lidi, co hrajou AoEII, v DLC čekaj obsah podle svého zaměření - SP hráči čekají novou zajímavou kampaň a MP hráči nový národ do mulťáku. Ale tohle DLC nepřineslo tím pádem vlastně nic. Takže jediné, co lidi dostali za 15 euro, je nepříliš vylepšená okopírovaná jednička, akorát s pár jinými kampaněmi a spustitelná ve dvojce, a pak jedna vlastně nepoužitelná civilizace do dvojky, protože funguje jen ve skirmishi proti AI a pak se objevuje ve dvou kampaních jako AI nepřítel (Gótové, Hunové). Celkově tohle působí spíše jako nějaký patch či DLC do jedničky (brány, formace, obchodní vozy, nový kampaně, jeden nový národ Vietnam), která má ale naprosto nulovou hráčskou základnu a tak by si to koupilo málo lidí, tak z toho udělali "DLC do dvojky", protože to hrajou denně desítky a desítky tisíc lidí a spousta lidí si tak takové DLC koupí. Jinak na Steamu to má už jen 50 % a furt to klesá dolů, lidi jsou prostě nespokojení s tím, co dostali, včetně mě.
No tohle je zatím nejhorší DLC ze všech. Je to vlastně jenom okopírované Age of Empires 1 DE do dvojky bez jakýchkoliv pořádných změn v gameplayi, které by špatný první díl přiblížily kvalitě skvělé dvojky. Civilizace působí naprosto jednolitě, nemají žádné unikátní technologie ani unikátní jednotky, dále absentuje mnoho dobrých věcí z AoEII a jediné, co vlastně přibylo, jsou formace a možnost postavit si bránu. To je opravdu slabota. Jediná věc, co byla přímo udělána pro AoEII, je římská civilizace. Ale přidali ji bez kampaně! Takže jediné, v čem můžete Římany použít, je skirmish nebo je pozabíjet v kampani za Góty a Huny. Tohle DLC je prostě neuvěřitelný zklamání. Za 15 euro vám přidají akorát okopírovaný obsah z jejich druhé hry a jednu civilizaci bez kampaně, přičemž ani nemá unikátní architekturu a její unikátní jednotky už byly ve hře dříve, akorát je hráč nemohl cvičit. Prostě ubohej cash grab. :(
Bohužel to není pravda, ale pro všechny, kteří se diví, že o tom přemýšleli, tak už před těmi více jak 20 lety měl být ve prvním díle na tehdejší dobu hodně pokročilý až přelomový coop multiplayer, kde se mělo hrát za 4 různé třídy postav. Bohužel jim to tehdy kvůli nedostatku peněz a času nevyšlo (jako mnoho dalších skvělých věcí).
@Draper
Popravdě, není. Za 1) mají určité podmínky, které si stanovili i a které musí dodržovat, aby z nich nebyl cár papíru (jako že za úpravy jejich her nesmí nikdo žádat povinné platby). Za 2) kdyby to povolili, tak je tu problém, že se na tento systém chytne i spousta podvodníků, kteří začnou z lidí lákat peníze za překlady, modifikace, přičemž je prostě okradou a bit na tom bude Paradox, že to povolil a že to neohlídal. Celkově vzato, studiím neoficiální překlad zdarma většinou nevadí, protože jak říkáš, přivede jim další hráče, ale neoficiální překlad podmíněný platbami jim už vadí, protože z toho nevidí ani korunu a taky z toho hrozí právní důsledky...
@RobotFish
Věř, že pokud Piranha Bytes nevymyslí nějaký super náročný způsob, jak vytáhnout texty ze hry a upravit je, tak to rozhodně tak dlouho trvat nebude. Čeština od Farflame aspol. na Risen 3 vyšla něco po roce od vydání hry a je špičkové kvality. Například na rozdíl od angličtiny neobsahovala spoustu chyb oproti originální němčině. A stylisticky byla skvělá.
@Corvus
Opravdu? Co ta promíchaná jména NPC lidí i monster, kdy se v rozhovoru/deníku jmenují jinak? Co to samé s předměty? Proč NPC kolikrát používají jiné rody? Nebo dokonce se název "Rváč" používá pro 3 různé typy NPC, přičemž v originále se každá jmenuje jinak. Dále čeština obsahuje spoustu pravopisných a stylistických, lidé tam mluví dosti nepřirozenou češtinou, jako by překlad neprošel ani pořádnou korekturou... Eh, to je vlastně pravda.
@Prase
Vzhledem k tomu, jak se THQ prasácky zachovali k češtině k jedničce, bude lepší, když nebude žádná. Protože v tu chvíli se jí chopí, aspoň podle mého názoru, Farflame aspol., a to by byla dobrá zpráva.
Já z toho spíše cítím naprosto hloupou a zbytečnou recenzi. Rozhodně mě budou více zajímat recenze od Gothic pařanů na Gothicz. net fóru než-li nic neříkající recenze od stránky, která takovému děsu jako je třetí Risen přiklepne 83 %.
A já chci Asasína v době Sengoku jidai ve feudálním Japonsku. Hlavní hrdina budiž Asasín-Ninja v boji proti samurajům-templářům... Jó, to by se mi líbilo...
A pak nějaké to DLC z dob modernizace Japonska, druhá půle 19. století
Co vím, tak většina vývojářů pracujících na G1/G2A už ve studiu není. Samotní 4 zakladatelé (Nyul, Putzki, Brüggemann, Hoge) už ve studiu nefigurují, stejně jako skladatel Kai Rosenkranz.
Vtipné je sledovat jednu věc a to tu, že Mike Hoge (nejdůležitější člověk co se týká Gothicu - game, level a story designer alias hlavní vývojář a také obličej hlavního hrdiny v G1/G2A ) byl hlavní člověk u vývoje G1/G2 a datadisku, u G3 s ním dělal hlavního vývojáře Björn Pankratz, u R1 opět hlavní roli přebral Hoge a u R2/R3 potažmo ELEX je hlavní vývojářem už jen Pankratz...
Změnili svůj původní styl a nyní budou vydávat hry jako je R2/3 či ELEX, čekat od nich kvalitu jako jsou první dva díly Gothicu je naivní...
Gothic 3 je hlavně doteď největší omyl Piranha Bytes. Skoro způsobil konec studia (velké náklady a malé výdělky) . V té hře při vydání nefungovalo nic (boje, zbroje, úkoly, AI, schopnosti, vyvážení hry) , bugů bylo jak za všechny ostatní jejich hry dohromady, hra měla mizernou optimalizaci (a má doteď) a především strašně hloupě a nelogický vypadající svět (Myrtana ušla, Nordmar beru na milost jen kvůli pěkné atmosféře severu a architektuře klanů, poušť je strašná, svět je prostě kopie TES her, což nemám rád) spolu se stupidním příběhem bez jakéhokoliv překvapení a zvratu najdi Xardase/najdi 5 artefaktů/odejdi s ním pryč (kde jsou ty časy překvapení jako vyvraždění mágů ohně, zřícení dolu, kdo je ve skutečnosti Spáč atd. či Xardasova zrada na konci G2) a generickými questy dones/zabij. Komunitní patch některé věci opravil (především bugy, optimalizaci a špatné vyvážení hry a AI) , ale holt s příběhem, bojem, questy a herním systémem (trapná reputace místo frakcí, kdo takovou kravinu kdy viděl) samotným se moc dělat nedá...
Škoda, že se poučili ze svých chyb jen u prvního Risenu (hra se skvělou atmosférou, mechanikami a bojovým systémem) a poté už vydávají jen paskvily jako Risen 2/3 a ELEX nevypadá o moc lépe. Kdyby radši vydávali hry podobné G1/2 či R1, tudíž menší, ale obsahem naplněný a provázaný herní svět a drželi se u svých starých promyšlených mechanik, tak by si vedli lépe. Tento styl sice nemá tolik fanoušků jako moderní RPG od CDPR či Bioware (které se aktuálně snaží Piraně napodobovat, bez úspěchu) , ale své hráče si taky najde (podobně jako PoE či Divinity) a fanoušci Piraní (jakožto já) by jim za hru kvalit aspoň R1 dali cokoliv... )
Ono to je hlavně kvůli tomu, že Sověti (primární národ Gaijinu) neměli velké loďstvo téměř žádné a když už se něco našlo, tak to stálo za prd.
Letadla jsou udělané napůl, tanky ze čtvrtiny a už se pracuje na lodích, zbytečné...
A z těch jejich keců o realismu je mi zle, hlavní mód arkáda, do hry jsou neustále přidávány arkádové prvky, být Gaijinem, tak raději držím klapačku...
Jenomže přesně takto byl Toussaint popsán i v knihách, jako pohádkové místo. CDPR ho udělal dle screenů parádně, už se těším, až se budu projíždět po takové malebné krajince...
Bohužel, tato hra je naprostá kopie WoT, schválně sem si to odzkoušel na celkem 7 kamarádech, kteří WoT hráli a už nehrají či hráli jen chvíli... 7× odpověď zněla: "World of Tanks". Schopnost "kopírování" dotáhl Obsidian k dokonalosti a to dělali poměrně dobré a originální hry. Pokud vás WoT nebavilo, ani hru neinstalujte, pokud WoT hrajete, tak také ne, protože se dočkáte toho samého a akorát přijdete o svoje vozítka a čas. Jestliže jste WoT nehráli, tak raději sáhněte po War Thunder, který je i přes tunu chyb a blbosti Gaijinu pořád lepší hrou...
EddieCZ: Steam verze je mnohem dražší, nemá bonusový obsah, navíc je to DRM, takže nainstaluješ jen na jednom účtu a můžeš hrát je na jednom PC naráz... Oproti GoG verzi hry je to velice nevýhodné...
carhrozny: Tak je jasné, že pokud se vykašleš na úkoly, zkoumání, tak ten příběh zajisté půjde dohrát pod 50 hodin, ale pro nás hráče, co zkoumají vše, plní vše a chtějí mít hru na 100 %, je více jak 100 hodin u světa mnohem většího, než měl například Skyrim, reálná doba. Osobně, já těch 200 hodin u Zaklínače dám v pohodě...