Rozhovor s Richardem Rampasem o české hře Volcanoids
Speciály Článek Rozhovor s Richardem Rampasem o české hře Volcanoids

Rozhovor s Richardem Rampasem o české hře Volcanoids

Michal Burian

Michal Burian

Platformy Windows PC

O konkurenci v žánru survival her, dalších plánech nebo konzolových verzí.

Reklama

Česká steampunková hra Volcanoids od trojčlenného českého studia nás v předběžném přístupu zaujala natolik, že jsem se po dojmech z hraní rozhodl vyzpovídat Richarda Rampase, komunitního a marketingového manažera. Zeptal jsem se ho například na konkurenci v žánru survival her, stejně tak na naplnění jejich plánů nebo na to, co mají se svým titulem dále v plánu a zda vyjde na konzole.

Dobrý den Richarde, můžete se čtenářům v rychlosti představit?

Dobrý den, jmenuji se Richard Rampas a spolu s dalšími dvěma kolegy pracuji na steampunkové survival hře Volcanoids jako Community a Marketing Manager.

Na počítačích je celá řada her zastupující žánr survival. Co vás vedlo k vytvoření Volcanoids? Nebáli jste se konkurence?

Sami jsme fanoušci žánru survival a chtěli jsme zkusit vytvořit něco svého. Konkurence je samozřejmě velká, ale díky velmi odlišným featurám, jako je například mobilní základna, sopka nebo steampunkové prostředí, si myslíme, že se hra jen tak neztratí.

Jak vás napadlo, že hráči budou cestovat v obrovském vrtáku, schovávat se před erupcí sopky a bojovat s roboty? Čerpali jste z něčeho inspiraci?

Myšlenka vrtáku a mobilní základny vznikla jako řešení griefingu v ostatních survival hrách. Hráči si často stěžují, že stráví hodiny budováním své základny jen aby jim všechnu práci někdo zničil, když byli zrovna offline. To se s mobilní základnou dá snadno vyřešit, a přitom to nenarušuje zážitek ze hry. Erupce vznikly hlavně kvůli udržování dobrého výkonu serverů. Je to jednoduchá a pro hráče jasná mechanika, která nemilosrdně smete vše, co nikdo nechce nebo nepoužívá. Inspiraci jsme čerpali kde se dalo, ale nenapadá mě nic konkrétního.

Kolik lidí celkem na Volcanoids pracuje? A věnují se všichni hře na plný úvazek nebo jde zatím o koníček a při práci na hře musí dělat i něco jiného?

Na hře pracujeme zatím 3 a všichni na plný úvazek.

Jsou to čtyři měsíce od vydání hry v předběžném přístupu na Steamu. Naplnily se vaše plány, prodeje a získali jste dostatek zpětné vazby od hráčů?

Ano plány se naplnily. Hra si na sebe vydělala a máme finance na další vývoj. To bylo hlavní prioritou a moc si vážíme každé prodané kopie. Volcanoids komunita nám tím umožnila hru dál vyvíjet a my se vynasnažíme, aby za svoje peníze dostali co nejlepší produkt. Co se počtu prodaných kopií týče, samozřejmě by byl člověk rád, kdyby se toho prodalo více, ale to je informace, kterou uslyšíte úplně od každého studia, a je jedno jestli prodalo deset tisíc nebo milion kopií :-D.

Jak si stojí počet hráčů z České republiky / Slovenska v porovnání se zahraničím u vaší hry?

Zahraničí rozhodně vede, hlavním důvodem bude to, že jsme se nejprve zaměřili na anglicky mluvící hráče a ostatní jazyky, mezi kterými byla čeština, jsme přidali později.

Byly některé názory hráčů natolik užitečné, že se již stihly promítnout do hry? Případně plánujete některé z nich takto využít?

Určitě, hned první, co mě napadá je periskop, který hráči navrhli, protože chtěli mít možnost koukat na erupci z bezpečí svých vrtáků. Dále máme zavedený systém na našem Discordu, kde mohou hráči přidávat své návrhy a ostatní hlasovat, jestli by chtěli, aby daný návrh byl přidán do hry.

Zabírají více času opravy/vylepšení hry nebo se ve větší míře věnujete novému obsahu?

Aktuálně se zaměřujeme hlavně na nový obsah a řešíme jen a pouze kritické problémy. Víme, že je ve hře dost nedodělků, které právě i generují bugy. V určité fázi se zaměříme čistě na opravy a takzvané “polishování” hry, kde předěláme právě i narychlo implementované herní mechaniky. Tím by se mělo vyřešit většina problémů i bugů, které aktuálně ve hře jsou.

Řešili jste během vývoje nějakou větší krizi?

Nic vážného, asi největší krizí byl zatím nešťastně načasovaný výpadek internetu krátce po tom, co jsme zpřístupnili komunitě Alpha verzi hry.

Jaké máte s Volcanoids plány do budoucna? Můžete prozradit, co na hráče čeká v nejbližší době za novinky?

V nejbližší době bychom chtěli začít s implementací kooperativního multiplayeru na který hodně hráčů čeká. Dále plánujeme přidat nové typy nepřátelských jednotek, podzemní bitvy a další menší featury, které hráči mohou vidět na naší veřejné roadmapě.

Uvažujete po dokončení PC verze o vydání Volcanoids na konzole?

Volcanoids bychom na konzole vydali moc rádi, ale až bude PC verze v pokročilejším stavu a my se budeme moct více zaměřit na všechny povinnosti, které s vydáním hry na konzole souvisí.

Najde se něco ve hře, co byste nejradši teď hned změnili ale není na to zatím čas?

Vše se zatím vyvíjí tak jak bylo plánováno. Už od samého začátku máme jasnou představu o čem má hra být a kam zhruba má směřovat. Toho se držíme při určování priorit a navrhování všech herních mechanik. Je to systém, který dodržujeme, protože jen tak se dá zajistit ucelenost projektu a vyhnutí se problémů, které se pak dají jen těžce řešit. Celé je to teď spíš o tom v jakém pořadí plánované herní mechaniky přidávat, abychom přilákali nové hráče, a přitom zajistili dobrý herní zážitek i pro hráče aktuální.

Plánujete propagovat Volcanoids v Kolíně nad Rýnem na Gamescomu?

Nedávno jsme byli na Digital Dragons v Polsku a po zbytek roku neplánujeme žádné další akce. Když se bude dařit, tak bychom se určitě chtěli zúčastnit GDC příští rok. Celé je to i tom, co od akce očekáváte. Dost často se jedná o velkou investici při účasti na takové události, a ta investice by se měla nějak vrátit. Ať už přílivem nových hráčů, kolegů nebo PR zkušeností.

Děkujeme za rozhovor. Přejeme úspěšný vývoj hry, spoustu nadšených hráčů a dostatek energie.

Rádo se stalo, a my též za celý tým děkujeme za možnost popsat aktuální dění ve vývoji hry Volcanoids. Doufáme, že následující vývoj bude stejně tak zajímavý a hráči ocení budoucí přídavky do hry.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama