Po nesnadné situaci se Star Wars a studiem Visceral zakládá vlastní nezávislý tým.
Už mnohokrát jsme slyšeli o uzavření Visceral Games společností EA a výrazných změnách ve vývoji Star Wars hry, na níž studio pracovalo. Původně mělo jít o lineární příběhový titul, po zavření Visceralu se však vývoj přesunul do týmu EA Vancouver, kde dochází k výrazným změnám konceptu s větším zaměřením na prvky otevřeného světa.
Celou kauzu však dodnes provází několik nejasností. Kupříkladu si stále můžeme pokládat otázku, proč k tomuhle všemu vůbec došlo. Z vyjádření EA vyplývalo, že se jim koncept lineárního singleplayerového počinu nehodil do krámu, a tak chce společnost něco, co bude více v souladu s aktuálními trendy. Zákulisní informace však naznačují, že Visceralu se projekt rozpadal pod rukama, vývoj nešel dobře a v EA jednoduše ztratili trpělivost.
Mnozí se také ptali na to, jestli se i po všech organizačních změnách na vývoji stále podílí scénáristka série Uncharted Amy Hennig, která zamířila do Visceralu právě kvůli Star Wars. A díky vyjádření, jež Hennig poskytla britskému Eurogameru na konferenci Gamelab v Barceloně, nyní konečně známe odpověď. Amy Hennig nespolupracuje s EA už od ledna.
Známá scénáristka se dušuje, že s EA má dobré vztahy a některé členy výkonného týmu považuje za přátele. Dosud však zjevně nebyla příležitost ani možnost odchod formálně oznámit. Hovořilo se jen o tom, že EA s Amy Hennig jedná. V herním průmyslu však nekončí, jen jde nezávislou cestou. Jinými slovy, Amy Hennig založila vlastní, malé studio a aktuálně jedná s různými lidmi. Z jejího pohledu by bylo ideální mít tým šesti či osmi, maximálně však patnácti zaměstnanců a pracovat s nimi na různých projektech, třeba i na VR titulech.
Hennig zároveň potvrdila již známý stav Star Wars projektu, na němž ve Visceralu pracovala. Neví, co přinese budoucnost, ale její koncept je momentálně u ledu a ve Vancouveru dělají něco zcela odlišného. Amy vyloženě hovoří o tom, že jakmile se vydáte cestou otevřeného světa, jedná se rázem o dost rozdílnou hru, než jakou připravoval Visceral. Všem se zjevně líbilo, co studio připravovalo, a Amy Hennig by svou vizi ráda nějakým způsobem oživila, ale situace je komplikovaná.
Ať za tímhle vším může ve skutečnosti cokoliv, je určitě škoda vidět, že byl talent Amy Hennig do značné míry promrhán a z několika let spolupráce s EA nevzešlo vůbec, ale vůbec nic. Uvidíme, s čím přijde EA Vancouver, ale je zjevné, že jeho projekt bude mít s vizí scénáristky Uncharted pramálo společného. Celá situace je v tuhle chvíli nanejvýš dalším důkazem toho, jak lajdácky, neschopně a chaoticky dokáže EA zacházet se Star Wars značkou, která je jinak zlatý důl, po němž by toužil kdekdo. Ale Lucasfilm míní, EA mění, a tak jsme se k dnešnímu dni dočkali jen dvou Battlefrontů, podpory MMORPG The Old Republic a mobilní hříčky Galaxy of Heroes.
Nezbývá než popřát tvůrcům Titanfallu ze studia Respawn Entertainment, ať je provází Síla. V tuto chvíli jsou totiž další na řadě, neboť na konec příštího roku připravují singleplayerovou akční adventuru Star Wars Jedi: Fallen Order, v níž se ujmeme role učedníka řádu Jedi v období těsně po filmové Pomstě Sithů. Snad se alespoň tento projekt obejde bez komplikací a drastických změn, jaké provází to, co vzniklo v myslích Amy Hennig a zaměstnanců Visceralu.