Scénáristka Uncharted Amy Hennig nespolupracuje s EA už od ledna
Novinka Scénáristka Uncharted Amy Hennig nespolupracuje s EA už od ledna

Scénáristka Uncharted Amy Hennig nespolupracuje s EA už od ledna

Martin Cvrček

Martin Cvrček

2
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Po nesnadné situaci se Star Wars a studiem Visceral zakládá vlastní nezávislý tým.

Reklama

Už mnohokrát jsme slyšeli o uzavření Visceral Games společností EA a výrazných změnách ve vývoji Star Wars hry, na níž studio pracovalo. Původně mělo jít o lineární příběhový titul, po zavření Visceralu se však vývoj přesunul do týmu EA Vancouver, kde dochází k výrazným změnám konceptu s větším zaměřením na prvky otevřeného světa.

Scénáristka Uncharted Amy Hennig nespolupracuje s EA už od ledna

Celou kauzu však dodnes provází několik nejasností. Kupříkladu si stále můžeme pokládat otázku, proč k tomuhle všemu vůbec došlo. Z vyjádření EA vyplývalo, že se jim koncept lineárního singleplayerového počinu nehodil do krámu, a tak chce společnost něco, co bude více v souladu s aktuálními trendy. Zákulisní informace však naznačují, že Visceralu se projekt rozpadal pod rukama, vývoj nešel dobře a v EA jednoduše ztratili trpělivost.

Mnozí se také ptali na to, jestli se i po všech organizačních změnách na vývoji stále podílí scénáristka série Uncharted Amy Hennig, která zamířila do Visceralu právě kvůli Star Wars. A díky vyjádření, jež Hennig poskytla britskému Eurogameru na konferenci Gamelab v Barceloně, nyní konečně známe odpověď. Amy Hennig nespolupracuje s EA už od ledna.

Známá scénáristka se dušuje, že s EA má dobré vztahy a některé členy výkonného týmu považuje za přátele. Dosud však zjevně nebyla příležitost ani možnost odchod formálně oznámit. Hovořilo se jen o tom, že EA s Amy Hennig jedná. V herním průmyslu však nekončí, jen jde nezávislou cestou. Jinými slovy, Amy Hennig založila vlastní, malé studio a aktuálně jedná s různými lidmi. Z jejího pohledu by bylo ideální mít tým šesti či osmi, maximálně však patnácti zaměstnanců a pracovat s nimi na různých projektech, třeba i na VR titulech.

Hennig zároveň potvrdila již známý stav Star Wars projektu, na němž ve Visceralu pracovala. Neví, co přinese budoucnost, ale její koncept je momentálně u ledu a ve Vancouveru dělají něco zcela odlišného. Amy vyloženě hovoří o tom, že jakmile se vydáte cestou otevřeného světa, jedná se rázem o dost rozdílnou hru, než jakou připravoval Visceral. Všem se zjevně líbilo, co studio připravovalo, a Amy Hennig by svou vizi ráda nějakým způsobem oživila, ale situace je komplikovaná.

Scénáristka Uncharted Amy Hennig nespolupracuje s EA už od ledna

Ať za tímhle vším může ve skutečnosti cokoliv, je určitě škoda vidět, že byl talent Amy Hennig do značné míry promrhán a z několika let spolupráce s EA nevzešlo vůbec, ale vůbec nic. Uvidíme, s čím přijde EA Vancouver, ale je zjevné, že jeho projekt bude mít s vizí scénáristky Uncharted pramálo společného. Celá situace je v tuhle chvíli nanejvýš dalším důkazem toho, jak lajdácky, neschopně a chaoticky dokáže EA zacházet se Star Wars značkou, která je jinak zlatý důl, po němž by toužil kdekdo. Ale Lucasfilm míní, EA mění, a tak jsme se k dnešnímu dni dočkali jen dvou Battlefrontů, podpory MMORPG The Old Republic a mobilní hříčky Galaxy of Heroes.

Nezbývá než popřát tvůrcům Titanfallu ze studia Respawn Entertainment, ať je provází Síla. V tuto chvíli jsou totiž další na řadě, neboť na konec příštího roku připravují singleplayerovou akční adventuru Star Wars Jedi: Fallen Order, v níž se ujmeme role učedníka řádu Jedi v období těsně po filmové Pomstě Sithů. Snad se alespoň tento projekt obejde bez komplikací a drastických změn, jaké provází to, co vzniklo v myslích Amy Hennig a zaměstnanců Visceralu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama