Firmy zabývající se testováním her varují před rozbitými hrami pro letošní rok
Novinka Firmy zabývající se testováním her varují před rozbitými hrami pro letošní rok

Firmy zabývající se testováním her varují před rozbitými hrami pro letošní rok

Jan Kalný

Jan Kalný

63

Situace například s Assassin's Creed: Unity se tak dost možná bude opakovat. Dejte si pozor. <strong>Přitom předobjednávky tvoří největší část tržeb!</strong>

Reklama

Velmi často se na trhu objevují hry, které jsou zkrátka nedodělané, nefunkční, rozbité a zabugované. Vy určitě víte, které hry do takových kategorií spadají. Minulý rok byl na podobné hry možná až moc bohatý, ale někteří členové různých testovacích firem varují, že letos to nebude o moc jiné. Pro MCV se tři různí lidé z jiných firem podělili o svoje obavy.

„Až do Vánoc to nebude probíhat jinak,” varuje lokalizační ředitel Chris Rowley z Pole to Win. „Konzolové hry jsou drahé na vývoj, takže vydat hru později je pro vydavatele nepřípustné. Od toho jsou tu Day One patche, které se snaží tyto věci alespoň zmírnit, ale vždycky to zabere řadu patchů dlouho po vydání hry.”

„Uvidíme spoustu her s velkými chybami. Ale je nemožné vydat bezchybnou hru,” prozradil ředitel kvality Mathieu Lachance z Babel’s Functionality. „V některých případech je odložení hry více devastující pro hru i studio, než samotnou kvalitu. Jde tak o balanc mezi kvalitou a finančním rizikem.”

V poslední řadě se ovšem James Cubitt, který pracuje jako QA manažer v Universally Speaking, podělil o informaci, že se tento stav celkově zlepšuje.

„Je to lepší, ale pořád je to ještě hodně daleko od ideální podoby. Lidé, společnosti i zákazníci musí přestat vidět odložení her jako špatnou věc. Je spousta společností, které prostě testování kvality namáčknou na poslední chvíli bez pořádného času všechno opravit a znovu otestovat, a to začne poškozovat titul na dlouho dobu.”

Pokud tedy máte v plánu letos nějaké hry kupovat, určitě se dvakrát zamyslete nad tím, jestli chcete riskovat stejně jako minulý rok. Zatím ale můžeme jenom hádat, které hry budou potenciálně rozbité.

Snad se vydavatelé poučí a budou více dbát na kvalitu, aby se neopakovaly situace jako u PC verze Batman: Arkham Knight, která vykazovala špatnou optimalizaci a spoustu chyb. Krátce po vydání byla stažena z prodeje a do dnešního dne nevyšel patch, který by opravil všechny problémy a umožnil vrátit hru zpět do prodeje. Špatně je na tom také PC verze Mortal Kombat X. U ostatních vydavatelů se často stává, že hra v den vydání nefunguje podle představ: problémy s multiplayerem u DriveClub, závažná chyba v Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain, nehratelné Assassin’s Creed: Unity, špatná optimalizace na některých sestavách u PC verze Wolfenstein: The New Order a mnoho dalšího. Příkladů bychom našli skutečně hodně. Každý z vás si jistě na nějaký vzpomene.

Nikdo by se tak nemohl divit, kdyby hráči byli obezřetnější a nekupovali v den vydání každý titul, o kterém se píše. Tento scénář by dle průzkumu společnosti Kantar Worldpanel mohl znamenat velké problémy. Právě hráči, kteří neváhají si hry předobjednat, patří mezi zákazníky, kteří za hry utrácejí nejvíce peněž. Ve Velké Británii je to v průměru 235 liber za rok. To v přepočtu dělá přibližně 8740 Kč (322 eur). Právě tito lidé jsou ochotni za hry utratit ročně dvojnásobnou částku oproti těm, kteří čekají na slevy nebo volí bazar.

Přitom není žádným tajemstvím, že si v současné době vydavatelé na předobjednávkách zakládají. Mnohdy právě počet předobjednávek rozhoduje o lokalizaci na daném trhu (včetně češtiny), extra dárcích a celkově o marketingu.

Firma Kantar Worldpanel ve své zprávě dodává, že předobjednávky tvoří 145 milionů liber (3,89 miliard korun). Velká část předobjednávek (65 procent) pochází z internetových obchodů.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama